måndag 11 augusti 2008

Tjoho!

Ja, ska man våga hoppas på bil och körkort om två veckor mån tro? Vet inte vad som känns mest osäkert faktiskt. Nr 1 att jag kanske inte ens har en bil att köpa (man vet aldrig vad det kan va för massa fel på gamla bilar, motorn, bromsarna, däcken...). Sen har jag inte hört nåt från bräckebon så jag hoppas han bara varit tillfälligt urloggad från internet. En bil som rullar för $500 vore ju inte fel. Sen så äre ju kruxet med att skaffa det där j*vla californiska körkortet också. Teorin känns svårast. jag har det mesta färskt i minnet men sen får vi ju inte glömma att det är på engelska också vilken gör att man måste va på helspänn så man inte åker dit på en kuggis för att man inte fattade vad de menade, och alla bilord... Körtestet borde gå bra, men så ska man ju ta sig till själva teststället också som ligger utanför cykelavstånd =/ Allt hänger på hur mycket jag pluggar, hur pass min värdmamma har lust att skjutsa mig, om jag får tag i bilförsäljaren och om det går att försäkra bilen... Så mycket nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen och grejen är det att Linn kommer om 2 veckor och ska jag ha en bil så kan det ju inte bli mer perfekt än att ha den på semestern med henne. Allt blir så mycket enklare om man har en bil istället för att man ska behöva använda sig utav de förskräckliga public transportations som metrolink tågen som är värdelösa!!

Ja som sagt jag vet inte om man vågar hoppas på att alla ändar ska kunna gå ihop på 2 veckor och jag stå med fetaste leendet på läpparna, men keep on fighting for it liksom! Just det, det är ett par födelsedagar som är på g också... Det får inte glömmas av!! ojojoj, nu ska jag plugga mera!

Puss då!

Inga kommentarer: