söndag 2 augusti 2009

"Jag sitter här nu"


































Hej vänner! Här kommer en cencurerad version av helgens aktiviteter. Anledningen till detta är att ett argt mail damp ner i min inkorg på hotmail med avsändare "den överbeskyddande mamman" som jag råkar ha. Även om det var 6-7 ilskna rader som stod skrivet så får jag hålla med om att det som stod var sant och korrekt och svarar därför genom att för en gångs skull lyssna på mamsen och ta bort stora delar av detta inlägg. Synd för er som missade det för det bjöd på mycket skratt! Aja...
Sjukaste, knäppaste, fullaste, röjjigaste, roligaste, mest oplanerade och mest kaotiska helgen här so far. Vet inte ens vart jag ska börja, eller om man kan få ner det som har hänt med ord som riktigt beskriver vad som skedde denna helg.

Efter en lätt jobbdag på 4 timmar begav jag mig på fredagseftermiddagen för att möta upp min bästa och Elinas bror Adam på Palisades Mall som råkar vara den största gallerian jag någonsin lagt ögon på. Tänk er Manhattan, fast inomhus med hur hur mycket affärer som helst på sisådär 4-5 våningar. Jealous? Skulle jag vart! Big D hade precis fått lön också så humöret var ju på topp trots att regnet vräkte ner som niagarafallet i norr. Riktigt läskigt att köra bil i det ovädret för vattenplaning i 60 mph är inget att sträva efter. Gick hur som helst bra och ett par klänningar shoppades glatt på Forever 21 som är butiken med stort B. Snyggt, enkelt, stilrent och billigt - är det inte så shopping ska vara? Sjukt nöjd åkte Des och Elina vidare till Marshalls där man kan köpa de finare märkena på reducerade priser. Mycket bra och två fina par skor inhandlades, Jessica Simpson och Steve Madden stod för designen. Värt att tillägga är också att Stephanie bröt lilltån under kvällens aktivitet.

Lördagen spenderades efter lite om och lite män på Manhattans gator och återigen lite shopping. var duktig idag och köpte endast mat och ett par sandaler på Urban Outfitters, sjukt snygga! Gänget åkte sedan hem och gjorde sig i ordning för gallej i det stora äpplet. Vi kom, vi sågs, vi dansade och det var en galen galen kväll!
Idag söndag har vi haft softardag med allt vad det innebär. Godis, film, naps, snack, den obligatoriska genomgången av helgens bilder.. Vi fick dock tillbaka energin vid 7 då vi bestämde oss för att laga lyxmiddag bestående av Klyftpotatis, Sallad, Kött och Bea. MUMS säger jag bara, underbart gott!!!! Tack för denna galna helg mina vänner, ni är underbara!!! Puss <3

1 kommentar:

Linn sa...

hahahahahahah FETT KUL :D