onsdag 19 augusti 2009

När man säger saker man inte menar..

Tänkte utnyttja bloggen för att be om ursäkt till mina bästa vänner på denna sidan atlanten. Det är inte alltid lätt att leva så tätt inpå varandra, speciellt inte när tiderna är dåliga. Har aldrig haft en riktig relation med någon tidigare på grund av att jag helt enkelt inte kan se mig själv med en och samma person, därför har jag alltså aldrig haft en pojkvän. Nu är det som att jag har två relationer på en och samma gång och det gör mig galen ibland. Självklart är det vänskapliga band vi snackar om, men så mycket som jag Stephanie och Elina umgås går det att jämföra med en relation. Vi skrattar och vi gråter tillsammans, är arga på andra och på varandra, vi stöttar varandra och retar varandra, slåss ibland och kramas andra gånger, vi är hårda i orden och vi talar om hur mycket vi betyder för varandra. Jag älskar er tjejer men det tar som fan på krafterna att försöka hålla sams hela tiden. Jag är oftast den som startar bråk för jag helt enkelt inte pallar att lyssna och förstå jämt, jag är inte van med det och jag ber om ursäkt. Jag är mer van med att hänga med någon intensivt ett par veckor, sedan kanske tjaffsa lite och att man går skilda vägar ett tag för att sedan lappa ihop vänskapen en vecka senare och vara bästisar igen. Jag får panik av detta innebärande att man måste få det att funka för att vi har bara varandra.

Nu börjar vi dessutom känna varandra så väl så ibland bara måste man spela på de dåliga sidorna för att vara så jävlig mot de andra som möjlig, iaf jag känner så! Blir arg på mig själv för att jag ser en person i era ögon som inte är jag. Det är som att ni ser rätt igenom mig och att den söta rara flickan försvinner och ersätts av ett monster, förbannad och galen på denna värld.

Haha vet att detta inlägget blev jävligt flummigt men ibland bara blir det som det blir. När tankarna är på miljoner ställen samtidigt är det svårt att make sense. Kom igen tjejer, säg inte nej hela tiden ni kan väl säga ja nån gång och vara lite positiva! Detta funkar inte! Är ledsen om jag sårar er gång på gång och att jag säger saker jag inte menar. Vet inte varför och det är sjukt dumt! Förlåt... Jag vill inte vara jokern i era liv som hetsar och flänger och beter sig omoget. Det är inte den jag är egentligen, men när ni är så negativa och hellre gör tid för varandra än för mig så är det inte så konstigt att man blir bitter. 1000 känslor och jag vet varken ut eller in.

Blä

2 kommentarer:

Linn sa...

Aah, det är tufft vännen. Men så är det ibland, jag vet ju att du & jag också var sådär ibland.. men grejen är ju att man måste prata om det, annars kommer man ingenstans. Så länge man kan diskutera & så länge man säger så man tycker & tänker ska det gå bra i slutänden. Man måste förklara sig & vara öppen & även erkänna sina egna brister. Men det där löser sig nog, tänker på dig, saknar dig! Puss <3

Desire John sa...

Det är inte lätt när det är svårt men du har rätt kära vän! Det är lite krisigt nu och det suger eftersom tiden vi har tillsammans här är så kort, men är man inne i en svacka så är man! :( Puss <3 Du är betydelsefull för mig!