fredag 27 november 2009

Cali

Jag ar lycklig just nu, mitt hjarta ar fyllt av karlek och mitt sinne har for en kort stund funnit den ro det sa desperat letat i flera manader. Jag ar lycklig och att kunna erkanna det kanns underbart och valbehovligt! Dagarna i California har varit mycket uppvilande och jag borjar se saker fran lite nya perspektiv! Har passat barn ikvall vilket har varit hur mysigt som helst! Mat, filmkvall i tvsoffan med Aladdin, popcorn och mys for att sedan ta ett valbehovligt bad och lagga ungarna till sangs. Mina alsklingar ar underbara! Det kommer krossa mitt hjarta att lamna min familj pa tisdag mentills dess tanker jag bara njuta av och ta vara pa den tiden vi har tillsammans! den ar overderlig.

Shoppingen gick bra idag! Jag hade forvantat mig arga skrikande amerikaner vassa armbagar och en himla hysteri.. The reality: Ok jag skulle ljuga om jag sa att det inte var koer men de flesta jag stotte pa var forvanansvart positiva, glada, hjalpsamma och harliga. De erbjod sig att halla min plats i kon, kom med lite shoppingtips, gav rad om vilken kassa som var snabbast, bad sa hemskt mycket om ursakt vid narkontakt i vanlig amerikansk anga och allt gled pa. Jag fyndade lite julklappar till mina syskon samt en snygg kofta och en planbok fran Guess! Samre blev inte morgonen av att Guess-killen i butiken var supersot och trevlig! :)

Imarrn ar det lordag och jag har inte sa stor koll pa vad planen ar.. Avslutningspartaj for tvillingarnas fotbollssasong ar det enda som star pa schemat so far. Jag inser dock nar jag blickar runt i rummet att julpynt tacker varenda millimeter av hallen och da inte uppradat sadar fint utan i boxar och hogar pa bord, golv och stolar sa jag tror det blir lite uppdrag dekorera huset i morgon! Myyys!

Om en dryg vecka kommer jag sitta pa flyget pa vag hem. Med denna harliga kansla som just nu infinner sig i min kropp kanns det positivt och jatteharligt att fa traffa alla nara och kara! Som jag langtat efter er och vad saknades varit stor. Det var bra for min angest att komma ifran det intensiva livet i New York for ett litet tag och njuta av Calis chilliga livsstil. Jag kan slappna av lite och redan nu borja se tillbaka pa mitt liv i usa och inse vilken otrolig upplevelse det varit och hur stolt och glad jag borde vara over dessa knappa 2 ar jag spenderat pa andra sidan jorden. Jag har blivit en del av tva nya familjer som jag alskar otroligt mycket, fatt manga nya underbara vanner, massa upplevelser, lart mitt engelska flytande, vuxit upp, kommit fram till att nattlivet i New york ar det coolaste och basta man kan uppleva osv osv.. listan ar lang, min familj kom just hem och jag skasigna ut!

Jag ar tacksam, stolt, nojd, glad och lycklig!

E, jag har inte glomt, bara fatt lite sinnesfjojd och det onskar jag dig med!
I miss my cool cat!
<3

Inga kommentarer: