tisdag 17 november 2009

No longer an au pair!!!

Lättad, glad, sprallig..... ledsen, förvirrad, rädd....förtvivlad, dåligt samvete, saknad....framtid, minnen, upplevelser....

Mycket snurrar runt i min hjärna just nu och jag kan inte förstå att 21 månader nu har passerat och Desirée Johansson INTE är en au pair längre! Känns mycket konstigt och jag har absolut inte ens börjat förstå än. Ligger fortfarande här i sängen, chillar och har inte packat ihop mitt rum än :/ Det får ske i morgon.. Ska göra klart min present till familjen (alla kort med ramar), shoppa de sista julklapparna, shoppa det sista innan cali, packa, umgås med Elina, jobba ett par timmar (känns sneakigt att bo utan att arbeta igen det:P) och skriva ut alla papper som skall med till California (flygbiljett, bussbiljett, new moon biljett osv).

Min familj bjöd ut mig på middag idag efter jobbet och vi gick såklart till allas vår favoritrestaurant där de serverar Hibachi mat (japanskt) och lagar maten på ett wookbord alldeles framför näsan på dig. Jättecoolt!!! Hur som helst så fångade jag mitt ägg på första försöket (steph och elina fattar) och vi hade en mycket god sista jobbmåltid tillsammans! Att mormor följde med gjorde mig jätteglad, det fick mig att känna mig ännu närmre denna familjen på nåt vis. Därefter började presentutdelningen. Jag fick ett fotoalbum av mormor med bilder från Florida resan och ett par örhängen, en kopp med tvillingarna och en text på samt en fotobok som värdmor hade knåpat ihop med minnen från min tid här. Jättekul att få verkligen och i slutet av boken hade de skrivit hur mycket de älskade mig och kommer att sakna mig etc och jag blev så rörd att jag grät! Usch, jag hatar att säga hejdå!! Det känns inte kul över huvud taget och nu kommer det bli mycket tårar. Hejdå till California och den underbara familjen, sen tillbaka och säga hejdå till New York, min familj här och älskade Elina som jag lämnar bakom mig!

Jag försöker fokusera på det bra! Hej familj i ösd, hej älskade vänner, hej nyår då världens bästa stephanie kommer på besök, hej stockholm med slippery S, hej nya tag och nya tider som jag har en känsla av kommer bli en ny rolig epok i mitt liv! The time of my life får inte sluta i New York, då kommer jag ju dö av depression. Ok att vi har haft det roligast ever, hela USA äventyret har varit det bästa jag någonsin kunde gjort och jag är sjukt stolt över migsjälv som varit här så pass länge! Det har varit tufft, jag har vuxit upp och bara jag hittar motivationen vet jag att jag kan göra i princip vad jag vill med mitt liv! Hejja hejja, det är nu dags att verkligen börja min 20+ resa!

USA kommer jag åka tillbaka till så fort jag skrapat ihop tillräckligt mycket petflaskor till en biljett. Om den är enkel eller tur och retur kvittar egentligen. Cali, New York och lite roadtrip... Mmmm! Nu ska jag kika 90210 och slumra in. Jag är trött, relativt sjuk och har faktiskt SOVMORGON på en onsdag! Love it!! <3

Inga kommentarer: