lördag 14 november 2009

Coola Katter Rullar....

Jag finner mig själv sittandes på min säng, nyduschad med pyjamas på, popcornskålen är tom och filmen är half way through, julmusten sippas med jämna mellanrum och jag börjar bli rätt trött. Vad är fel med denna bilden...? Det är LÖRDAG kväll, jag bor fortfarande i New York, kort korta outfits och skyhöga klackar finns i garderoben och INTE på min kropp och det enda jag kan tänka på är hur jag vill vandra de nattliga gatorna i manhattan med min vapendragare tätt intill, med ett glatt sinne och en ny spännande natt att ta sig an.. Jag vill vara ute på galej helt enkelt och inte sitta här som en mys-aupair jag inte kan relatera till.. varför är jag hemma? Jag jobbar kl 7.30 AM imårrn och är väldigt väldigt less.... Varför jobbar jag så tidigt på en söndag då detta faktiskt är den NÄST sista helgen jag har i New York. VARFÖR??? :S

För att inte deppa till helt så var min helg so far GALET bra! Den började i fredags kl 5 då jag äntligen slutade jobba. Chillade på mitt rum, duschade, lockade håret, lade på makeup.. osv osv i vanlig ordning för att sedan joinas in av en halvstressad Elina som dagen till ära köpt nya outfits. Lite stress, fix och några timmar senare var de coola katterna redo att ta sig till destination "Manhattan" för ännu en crazy night out.

Censur censur

Det blir en gruppbild med Giancarlo och Steve (check på den) för att sedan förena oss i en megastunds på dansgolvet. Medan vi fyra kramar om varandra och hoppar febrilt och samtidigt försåker hålla balansen så skriker pinsamma E "Des, this is our moment!!!" hahaha och vi känner oss MED I GÄNGET för första gången, like ever.

censur censur
Des och Elina drog en raggardusch inklusive ombyte på en parkeringsplats som visade sig inte vara lite öde som vi först trott. Vilken syyn! Därefter laddade vi batterierna och åkte upp till New Haven - IKEA i spöregnet. Käkade köttbullstalrik, räkmacka, chicken wraps, vitlöksbröd och daimtårta... mätta? ja! köpte lite ramar till familjens kollage och begav oss sedan hemmåt med en härlig känsla i kroppen och sjöng och dansade hystierisk i bilen till gamla goda favoriter (magnus uggla och gyllene tider). Hyrde sedan film på Stop&Shop - 17 again och käkade choklad, pepparkakor, julmust, popcorn och glögg som om svullmåltiden innan inte var nog liksom!

Underbar dag med en underbar vän och det enda som är fel nu är som sagt att vi chillar i respektive sängar istället för att vara ute i kylan och ragga på fula killar. Blä, ge mig lite cranberry v, like now!!! Over och ut och just det. .Om man bara hade haft en iPhone!! Elina Engström, du är min tvillingsjäl och jag älskar dig <3

/The zipper girl D

Inga kommentarer: