onsdag 4 november 2009

Russian Roulette

Detta har varit en lång jobbdag och ännu är den inte över... Värdföräldrar är på yankee game och kommer nog inte hem än på ett par timmar. Inte alla dagar man jobbar mellan 10am-2am, men det får gå bra! :) Barnen sover och jag chillar mest. Brukar ändå inte gå och lägga mig innan 1-2 så vad är skillnaden. Värdmor kläckte ur sig orden "I love you" både en och två gånger när jag sa att det klart jag stället upp ikväll så det var ju värt det!

Detta har också varit dagen då allt pappersarbete trillat in utan att jag lyft ett finger i princip. Ibland ska man ha flyt, det är riktigt det! Började med ett brev från Cultural Care som jag "specialbeställt". Ett intyg på att jag deltagit i deras au pair program, vilka familjer jag bott i och under vilka tidsperioder samt en signatur! Score, exakt vad jag ville ha då man inte får så mycket till intyg i övrigt. Därefter kommer nästa glada besked. Mamma skriver ett offline meddelande på msn och säger att: "Hej Stumpan! Du har fått världens finaste betyg av din forne ICA chef!!! Tacka honom för det välformulerade intyg/betyget! Mamma är stolt över att ha en sån bra dotter!" Check på den! Sedan kommer en oväntad överraskning. Värdfar sticker till mig $100 med kommentaren, för att jag ställt upp två kvällar då de varit ute och ett litet bidrag till min resa till kalifornien! Sjukt glad blev jag och nu har jag äntligen typ råd att köpa mig en kamera med betyg godkänd och inte använda min gamla sunkiga längre! Yeey!! =)

Kanske borde jag fortsätta denna härliga anda med att slänga ihop ett personligt brev också samt söka ett jobb. Hmmmm, jag vet nån som skulle bli glad om jag gjordett :P

Sen har jag även hört att "cen är sjukt vass"!! HAHAHAHA Cen skulle i detta fall då stå för *den och inte nån nördig yankee spelare! Geez E, vad tror du om mig? LOL

över och ut!



Inga kommentarer: