tisdag 23 februari 2010

Day 3

Hejsan!
Idag var en sån där oplanerad dag som bara händer någongång ibland. Des låg skönt och sov men väcktes kl 7.42 av att telefonen ringde. "SHIT vad händer?" är alltid första tanken, eftersom ett samtal så tidigt på morgonen helt enkelt inte kan leda till något bra, just då. Den som ringde var ingen mindre än färskvaruchefen på ICA Solna som undrade om inte jag hade lust att jobba några timmar idag eftersom de var kort om personal. Dagens andra tanke låter ungefär såhär "Jävla skit, jag som tänkte njuta av min sovmorgon och lediga dag". Men när man väl står pinat sig iväg till till jobbet på sin lediga dag och dragit på sin arbetskläderna så känns allt så otroligt mycket bättre. man GÖR faktiskt någonting vettigt och alla vet ju att ju mer man jobbar desto mer klirr i kassan. Så tack för idag gott folk, jag gillar att jobba! :)

Dagens frukost: 1 kopp kaffe, 1 sockerbit, 1 rostad skiva bröd
Dagens lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva skinka, sallad
Dagens middag: Broccoli, 1 tomat, 1 frukt (banan)

Trots denna minimala mängd mat som förtärts på en dag så är jag just för tillfället inte hungrig vilket är ganska ovanligt. Tänkte försöka laga maten till i morgon, medan jag fortfarande känner att jag kan motstå frestelsen att äta upp allt i kylen, torka håret, städa och krypa ner i sängen för i morgon jobbar jag 10.30-20.00 och om det ska orkas med så krävs sömn har jag hört. Sen vore det förstås också härligt om de där såren jag har i ansiktet ville försvinna. Mycket fukt, en del uttorkande har testats under veckors tid men det tycks inte vilja hjälpa. Jag gör ett sista försök med att prova på sömn.. Funkar inte detta kommer Des inom närmaste framtid besöka en hälsovårdscentral och tjata på tills de ger mig antibiotika!

Puss och godnatt.
Jag saknar er där hemma men trivs riktigt bra i stockholm so far. Jobben går gallant, lägenheten är kanon, min sambo är en stjärna och de enda som fattas här hos mig just nu är en viss Elina och några nyinskaffade stockholms vänner så det blir lite fest och gallej :)

Det är min födelsedags snart också, dagen EFTER vi är klar med vår diet! Gissa några som tänker lyxa till det med lite god mat och kanske till och med en liten efterrätt? ;)

och just det, GE MIG CHOKLAD och nybakta SCONES!!

Inga kommentarer: