söndag 21 februari 2010

Sunny sunday!

Hej kära vänner! Får lov att be om ursäkt för den urkassa uppdateringen på bloggen den senaste veckan. Skyller på att det har varit alldeles för fullt upp för att ens hinna tänka, fundera eller känna efter hur allt känns egentligen! (bilden är tagen av Linn Wik, hur snygg som helst)

I måndags var jag ledig så jag passade på att åka in till stan en sväng och möta upp Frida på en kopp kaffe. Hur mysigt som helst och det smiddes en del planer om att plugga i usa så vi får se då hur det blir med det... Skulle ju inte banga om det var lite billigare alltså! Därefter uträttades lite ärenden innan vi bestämde oss för att gå på bio och se AVATAR 3D soom Des ännu inte sett. Sagt och gjort ochfilmen var helt underbar, fantastisk, och bara WOW helt enkelt så det var absolut värt den långa väntan. Trots att det var månader sedan den hade biopremiär så var salongenän idag fullsatt och människor applåderade när föreställningen var slut. Vilken känsla och nog fick man lite gåshud titt som tätt..

I tisdags började jobben på allvar. 6-14 på ica solna och 15-21.30 på cultural care. En sjuuuukt lång dag men ack va bra det kändes att ha kommit igång med mina jobb i Stockholm :) Fick vara i frukten på ica, där jag trivs bäst och på cultural care blev det en hel de ringade för att sedan intervjua blivandeau pairer på engelska.

Onsdagen kom och Des blev placerad i ostens kvarter. Tog ett tag att hitta var allt skulle ligga samt få in rutiner eftersom jag inte har arbetat i denna avdelning förut men det gick bra ändå :) Innan dagen var slut hann v även med en fiskutbildning och det visade sig att Des var en fena (höhö) på att filéa rödspätta :) High five!

I torsdags kämpade jag på i frukten igen och det är en hel del att göra alltså men mycket kul. Gillar när man har en hög med saker att hinna med innan man går hem så man får bli lite varm i kläderna, känna sig viktig och kunna hålla högt tempo hela tiden! Så det var en kanondag! Kommer få lära mig göra ordrar snart, känns spännande med tanke på att frukten här är ca 4 gånger så stor som frukten på blåsan! På kvällen kom stephs syster på besök och vi firade detta med att äta tacos, dricka vin/vodka, titta på troja och spela spel. Blev även en hel del dansande, vilt fotograferande och många skratt så det var en rolig kväll :)
Fredagen kom med besked och samtliga 3 utslagna hjältar var ledig från jobb. Vi spenderade lite tid på stan och bråkade med lite magsjuka som skjöljde över mickan denna dag. Usch blä och fy och jag hoppas hon mår bättre nu och att vi inte blir smittade. so far so good. Jobbade på lördagen 8-15 i osten och fick även lära mig att grilla kyckling, riktigt nice! :) När jag kom hem passade jag op att städa lägenheten, damsög, skurade, tvättade alla ytor, skurade badrummet, tvättade kläder och lakan, bäddade om, diskade etc. så jag var sjukt duktig. Därefter avnjöt jag några glas vin i väntan på att Steph skulle komma hem - 3 timmar för sent kommer hon indrällandes efter att fått stått och vänta på pendeltåg som inte gick pga snöstorm. Halvdan kväll med irriterade själar, slutade med att vi delade på en kladdkaka. Mums!

Så det var veckan som gick det och den har ju minst sagt varit fullspäckad. Idag skiner solen, Des är ledig och har precis påbörjat dieten som kommer pågå i 13 dagar. I kopp svart kaffe med en sockerbit stod på frukost listan och jag väntar med spänning på min lunch - 2 hårdkokta ägg, spenat och 1 tomat :) Får se hur detta kommer att gå men det känns bra att komma igång!! Den 1:a ska vi skriva in oss på friskis och svettis så snart kan man på riktigt börja jobba för beach 2010, oh yeah babe! När vi åker tillbaka till New York ska vi vara snygga helt enkelt!

Skriver mer sen! Jag saknar er där hemma, men är nöjd över mitt nya liv i stockholm!
PUSS

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack for intiresny Blog