söndag 14 februari 2010

Happy Valentine's Day!

Heeeeey people!!!!
Sitter här vi mitt och Stephs lilla matbord med tända ljus och datorn i högsta hugg. Helgen har varit slitsam, rolig, fantastisk, glad, härligt och alldeles alldeles underbar. Des och Steph har för första gången flyttat hemifrån med ny adress: Lilla Essingen, Stockholm!! Hur coolt är inte det?

Allt började i torsdags då jag 17.10 satte mig på tåget från Östersund till Stockholm. Jag hade tur och hamnade helt oväntat på samma tåg som Linns syrra Anna så sällskapet var trevligt och tiden gick fort. Mitt emellan Bollnäs och Gävle krockade vi however med en ÄLG! Hela tåget skakade till och vi tvingades stanna i smått lutande läge. Tåget undersöktes och det visade sig att älgen rullat under tåget och på vägen haft sönder en luftslang till loket. Ca 45 minuter senare börjar tåget rulla igen och lokförarens röst ljuder i högtalarna "Vi har då börja rulla mot Gävle, Gävle nästa" med såndär übernöjd ton i rösten. "Ursäkta förseningen" var det tydligen inget snack om dessvärre.... Vi anlände till Stockholm C där Stephanie och Josef kom och mötte upp mig för lite dragnings/bärhjälp av Des hundraelva kilo i packning. Vi var även här tvungen att stanna på vägen för att beskåda blodet från älgen som verkligen dränkt hela loket. Det enda som inte var täckt med en röd illaluktande smörja var de två fönstren där vindrutetorkarna gjort sitt jobb. Blä!

Vi vaknade upp hos Josef dagen efter och gav oss ut på äventyr i storstaden. Cultural Care och Ica Solna besöktes och handslagen blev som sagt några stycken denna dag. Jätteinspirerande och jag är superladdad på att börja jobba på tisdag även om jag är NERVÖS inför första dagen på jobbet! Kommer bli en tuff dag, 6-14 på ICA och 15-21 på CC. Bäst att gå och lägga sig i tid i morgon kväll säger jag bara!!

Lördag och söndag har vi spenderat inflyttandes i lägenheten. Gick hit tidig lördagsmorgon och kikade runt och skurade en liten fräsch vitmålad lägenhet. Ca 11 mötte vi upp Stephs gulliga föräldrar som satte oss i arbete på riktigt. Trappa upp och trappa ner sprang vi med grejjer till lägenheten var fullproppad med grejjer. Lite montering, flyttning av saker, iordningfixande, skruvning/spikning, organiserande, mat, skålande, pratande, planerande och skrattande senare satt vi sen där på lördagskvällen och blickade ut över den fina lilla ettan som var rymligare än någon vågat hoppats på. Sjukt nice!!!!

TACK SÅ OTROLIGT MYCKET till Stephanies familj som gjort denna flytt till Stockholm möjlig! Detta kommer bli ett fantastiskt äventyr och boendet kunde inte ha löst sig bättre! All kärlek till er underbara människor! <3 Mickan kommer och hälsar på en sväng på torsdag med, det ska bli myys!!! Nu ska även jag ta och sova en sväng. Bäst att vara utvilad även i morgon, för då ska jag på stureplan och shoppa duschinredning och snurra runt i stan med Frida!

Puss puss puss och massor med kramar mina älskade vänner på alla hjärtans dag! Ni saknas mig otroligt mycket redan men är varmt välkomna att hälsa på här i storstaden, ok? Elina Engström....... du är så saknad! <3 Love Des

2 kommentarer:

elina sa...

Åh va härligt det låter, jag är super glad för er skull så NYFIKEN och kan inte vänta tills jag kan komma och hälsa på !!!! LOVE YOU

Lovisa sa...

Det låter underbart. Lycka till imorgon!!