söndag 7 februari 2010

Play the game or get played!

Det blev en utgång igår i alla fall, inte helt otippat. Efter en utgång följer den obligatoriska bakisdagen, dock har jag som i 9 fall av 10 mått kanon men med inslag av trötthet. Ägnade eftermiddagen (då jag bestämde mig för att vakna) till att städa lite på rummet, packa och åka till rusta och köpa vakuumpåsar (smidiga grejer). Därefter svängde jag förbi min favorit Natuls på lite snack och fniss. Jag vill här bekänna att Nathalie Borg är bland de roligaste människor jag någonsin träffat. Helt hysterisk och med en otrolig förmåga att berätta även den sorgligaste historien på ett sätt att man till slut bara måste skratta. Det borde finnas fler som du, tack för att du finns vännen >

Lovisa kom på besök och krävde mat så vi for iväg på Max (jaaaag gillar) och beställde ett orginalmål. Brummade hem med maten till "biblioteksgatan", käkade och snackade en hel del. Det var skönt att få lite kvalitetstid med dig gumman, det gjorde mig glad i sinnet :) På onsdag blir det även bildvisning från USA för de som är intresserade. Har ju inte hur mycket tid som helst innan flytten så det är bara att samlas och gå igenom de bilder som är värda att visas (såklart för många).
Nu har jag sugit ur luften ur en del vakuumpåsar och lagt ner de på måfå i en väska. Ja, det kommer bli svårt att få med sig allt ett faktum som bara är att inse och ta till sig. Men det ska gå! Tänkte kika igenom lite papper, kolla greys och sedan sova för i morgon bitti är det jobb som gäller - näst sista dagen på ICA Supermarket Blå Center. Känns bra och otroligt sorgligt på samma gång! Det är ju så mycket mer än bara ett jobb på bc, det är en familj med vänner som man lämnar bakom sig varje gång man flyttar iväg och det gör alltid lite extra ont i hjärtat att säga hejdå till dessa underbara människor.
Jag saknar New York lite extra mycket idag. Lyssnade på Fireflies (som började spelas i usa när jag hade som mest åka-hem-ångest) och kände ett stygn av smärta inom mig. Tänkte tillbaka på de senaste månaderna jag spenderade i the big apple och en våg av minnen med kärlek svepte över mig. Älskade älskade USA med Elina, Stephanie och Frida kommer för alltid att ihåg kommas och vara "the time of my life".

Skriver mer imårrn! Godnatt kära vänner, puss och kram!

1 kommentar:

LovisaGaëlle sa...

Längtar tills imorgon!! PUSS