söndag 11 oktober 2009

Empire State of Mind <3

Sitter här i sängen, det är söndag och klockan är 12.51 vilket i vanliga fall brukar vara "gå och lägg dig dumfan" tiden, men i morgon får jag sovmorgon till kl 9!! Trots att vi haft en sån där dag då allting går fel (väljer fel matställe, anländer till cafét 15 minuter efter stängning, väljer den absolut segaste kön för shopping osv..) så har världens mysigaste känsla infunnit sig i min arma kropp. Jag är så glad att jag BOR i New York (världens underbaraste New York), att jag har underbara människor runt omkring mig, att helgerna är galna och skratten många, att vi njuter och att det är höst.

Helgen började i fredags kl 2 pm då jag äntligen jobbat mina sista minuter för denna veckan. Efter lite duschande, chillande och många men begav jag mig runt 4 snåret iväg till Palisades (ett 4 våningars shoppingcenter) för att hitta en outfit för helgens aktiviteter. Det gick fint tillslut även om bilköerna var enorma och den annars 30 minuter långa resan tog ca 1,5 timma dagen till ära. Hur som helst kom Elina, vi stressade, tjaffsade lite som vanligt och kom tillslut iväg till destination CITY som jag tyvärr inte kan dela med mig av då informationen är lite väl magstark för somliga läsare..

Resten får Elina berätta då min inspiration och skrivförmåga totalförsvann:

"Fredagen var galen, Lördag morgon möter vi upp Emma och tar en kines buss till Washington DC (impuls grej) jag och Des sover hela vägen och märker varken att bussen stannar, att Emma går av eller att bussen åker iväg igen utan Emma. HAHAHAHHAHAH Så sjukt. Vi vaknar av att Emma kommer och väcker oss och säger "Bussen åkte utan mig, jag var helt lost och påväg att åka till north carolina"
Vilka dåliga vänner vi var, men som tur var hade någon annan på bussen sett att Emma och en gamal tant fattades så vi vände efter några mil och hämtade dom.
Tänkt vilken chock annars att vakna upp i DC och Emma är försvunnen.. lol.

Buss resan på 5 h gick galant (förutom Emma incedenten) och vi var i Washington DC klockan 11. Det var ett kallt och regningt DC så vi gick direkt för att äta. Vi hittade ett supercoolt Sandwich ställe med sjukt goda mackor ;)
Efter det var det dags att börja turista och med kartan i högsta hugg gick vi mot vita huset, och sedan förtsatte dagen i samma tempo och vi checkade av allt värt att se. Jag lägger upp alla bilderna senare.
Vi hade iallafall en jätte bra dag i Washington DC . Dock så kändes staden mest som en samling viktiga hus. Den var inte så mysig alls och jag vet inte om jag såg en enda Washington bo på hela dagen utan det var mest bara turister överallt.
Men nu är det iallafall check på den, det är ju inte alla som sett vita huset mm ;)
Klockan 6 satt vi åkter igen på bussen och redo att åka hemåt igen. Lördagkvällen var rolig och söndagen chill... Som sagt, alla detaljet kan inte nämnas.

Jag har denna helgen kommit på att jag hatar att vänta, och vänta måste man göra hela, hela tiden.
Vänta på rödljus vid övergångs ställen, hela tiden stå i kö när man ska köpa nått, vänta på Des som aldrig hittar det hon ska ha i sin super röriga väska. Vänta på att få mat med mera, med mera. USCH för att vänta helt enkelt.

Idag har vi även varit på karnival efter dagen i city. Jätte mysigt, jag och Des fick tips av hennes värdföräldrar när vi kom innanför dörren till hennes hus så vi bara vände och åkte för att kolla fyrverkerier som skulle vara klockan 9. och det var verkligen det bästa avslutet på helgen som jag skulle kunna tänka mig. Fyrverkerier, liveband som spelade, massor av karuseller och GYROS, min och Desirées nya favorit, så sinnes sjukt gott. (det är nästan som svensk kebab."

Elina Engström är rätt bra har jag hört! <3

Och jag saknar Stephanie!!!!!
Puss och peace på den och check på DC!! Bilder kommer snart!

Inga kommentarer: