söndag 18 oktober 2009

Turesöndag!!

(Bild saknas) Det är söndag kväll och jag sitter iklädd pyjamas i sängen och tänker i vanlig ordning tillbaka på helgen som varit. Detta var en helg som passerade fort utan att riktigt göra sig missesvärd. Ingen sjuk utekväll, ingen galen resa till Boston/Washington DC, ingen tvådagars, dock jobb på lördagskväll och lite ture idag. Äntligen kan Chinatown bli avkryssat från listan och det känns skönt att vi i alla fall gjorde något vettigt denna helgen. Nästa blir bättre ! :)

Jag känner mig stressad. 30 dagar kvar tills mitt jobb som au pair är ÖVER. Därefter väntar lite semester till California som ännu måste betalas och därefter har jag en vecka att säga hejdå till mitt älskade New York. Det känns vemodigt, jag vill verkligen inte åka hem. Inte nu och inte på ett bra tag! Ge mig mer tid!! PÅ fredag kommer vi åka och hämta upp den nya au pairen i White Plains, det känns åt helvete! Det är bara en bekräftelse på att min tid verkligen börjat lida mot sitt absoluta slut och att jag måste dra runt på henne i 3 veckor. Kul att dela rum med en tysk?!?! Packa ihop rummet måste jag göra under veckan också så hon kan känna sig någolunda välkommen. När inte ens familjen är helhjärtat glada att hon kommer är det ju nåt som är fel liksom.. Aja, gotta love it!

Jag har en del saker att se fram emot under dessa sorgsna veckor. Mer Des och Elina påhitt, sätta de sista kryssen på Ture Turist listan, Halloween och Julpynt i New York, California resan med inplanerade San Francisco, Las Vegas, Grand Canyon och LA, besök hos familjen Wheeler som jag saknar så jag dör, ett kärleksfyllt möte med familjer och vänner, Desperate kvällar med bästa Linzo, kvalitetstid med vänner, planering av Stockholm med älskade Spephanie, JUL HEMMA, ett nyår som även steph kommer dela med mig osv osv.. Det finns så mycket guldkorn i mitt liv just nu, men ändå kan jag inte känna annat än stress och depression. Fick jag välja skulle jag stanna här, för alltid! Jag har lärt mig älska alla sidor av New York och hur kan man anpassa sig till att bo någon annan stad då? Fan fan fan...Alla sagor har ett slut, alla slutar inte lyckliga....

Stephanie, jag saknar dig! Jag har inte glömt bort dig gumman, du fattas mig VARJE dag men det skulle bli tjatigt om jag skrev det i varje blogginlägg. Du är alltid med oss gumman, det vet du! Den där USA resan måste ske så fort som möjligt efter hemgång. Skrapa ihop varje krona vi kommer över så vi kan dra hit snart igen på en äkta roadtrip! Love u <3

Saknar mina familjer och vänner! Ni är ofta i mina tankar! Och just det jag är så glad att "linus981029" tyckte jag hade en snygg brunfärg när jag kom hem från Cypern 07. Tack! :P Jag vill ha alla Emmas bilder, nuuuu :)

Inga kommentarer: