tisdag 20 oktober 2009

Peace på den!

Hade en rätt soft dag dagen till ära! Jobbade mellan 7.30-2.30 så jag mestadels hade tvillingarna och det är ju rätt chill har jag hört! Efter jobbet snackade jag på skype med älskade Stephanie och min mamma för att sedan inse att klockan var rätt mycket och det var dags att get to work. Ringde flygbolaget och checkade så att betalningen jag gjorde igår fortfarande var fine. Har nämligen dragits för varken flygresorna till och från california ELLER för mig vinterjacka så istället för att ha ynka 140 dollar på kontot har jag nu nästan 700. Va hände? Vore ju gött om man slapp betala, men jag hoppas det fixat sig till imårrn! Vore ju inte så kul att hamna i nåt slags ekonomidrama precis innan hemgång till Sverige så att man fastnar i tullen.. lol

Skrev därefter ihop halva mitt personliga brev så nu är jag snart redo att söka nytt jobb i stockholm, är lite pepp även om det känns långt bort och inte aktuellt i nuläget. Tackade ja till middag med familjen vilket var väldigt mysigt. Vi åt på hibachi restaurant där de lagat maten på bordet framför en, gör vulkaner, trixs osv. Alltid trevligt och jag kommer sakna denna familj när jag åker! Jag sa ännu en gång till dem att jag inte är redo att åka hem och svaret blev att de känner samma sak fast värre.. så söta! Glädjande nyheter va också att de tänker flytta in den nya au pairen i källaren så jag får behålla mitt rum nån vecka till, yeey me :)

Framåt halv 9 snåret kom Elina på besök och hjälpte mig att fylla en väska med massa krims krams som hennes käre far ska ta med sig hem när det väl är dags för det. Es pappa och lillebror Eskil kommer alltså i morgon och jag är så glad för hennes skull :) Ska bli grymt kul att träffa far, han verkar vara en sån där skön typ har jag hört!! Efter vi packat klart väskan som nu väger 21 kilo (den får max väga 23) så hann vi även med att färga Elinas hår som nu är en blandning av platina blont / gult / brunt. Får se om det är ok eller om Des måste dra på sig färgarvantarna åter igen innan damen är nöjd!! Lol

Nu ska jag kika lite mer på so you think you can dance, läsa lite twilight (igen) och sedan slumra in! Tack för en fin dag folket! Puss love

Inga kommentarer: