onsdag 21 oktober 2009

LOL

Vad hände med min tid ikväll som jag tyckte jag hade så gott om? Måste hinna med att titta på lite webbtv och läsa twilight (igen) innan det är dags att låta John Blund svepa in med lite snö. However..

Var på flygplatsen idag och hämtade upp Elinas käre far och söta bror! Supersköna människor och jag diggar familjen Engström mer och mer! Inte så konstigt kanske eftersom jag och Elina är dödspolare eller hur det nu var? ;) Käkade lite fries på ett Applebees nånstans i Queens och snackade en del innan det var dags för E och mig att köra upstate igen! Mysig kväll och det var kul att se Elina så glad! :)

För övrigt känner jag mig mest stressad. I morgon är SISTA dagen ensam med min älskade familj, på fredag förmiddag kommer nämligen den nya au pairen. Känns jättekonstigt och jobbigt, det är verkligen slut på mitt au pair liv snart! Även om jag inte kommer sakna JOBBET som barnflicka så kommer jag sakna mina familjer jag skaffat mig här, mina vänner, New York och mitt liv! <3

Pengarna för mina flygbiljetter till och från california har fortfarande inte dragits från mitt konto och jag börjar bli mycket bekymrad. Får ta och ringa banken i morgon och fråga vad de håller på med! Är sådär halvirriterad på allt just nu och vågar inte ha några förväntningar på helgen. Dels för jag inte vet hur pass mycket galejj det kommer bli och dels för att minnet av förra helgens dryga kväll inte var så mycket att hänga i julgranen! Det verkar som vi satt en trend här i New Yorks au pair liv. Helhelger med galej + mycket resande är något folk fastnat för och egentligen är det ju bara sinnet som sätter gränserna. Vem säger att man inte kan gå ut, åka till boston för att sedan gå ut en kväll till liksom? Funkar fint tycker vi och nu verkar det vara några som ska köra den stilen fast upp till Niagarafallen. Jag var medbjuden med tackade nej då jag vill spendera så mycket tid som möjligt inne i äpplet. Det kommer ta mycket bearbetning att säga hejdå till the love of my life - NYC! (foolish, I know lol).

Får ta mitt djupa inlägg nån annan gång, har faktiskt ett sånt på g!
Linn älskade vän Rödén. Tänker på dig hela tiden! Du klarar detta för du är en utav de starkaste människorna jag känner! Vi har mycket att ta igen, mycket att prata om när jag kommer hem! Längtar efter mitt solsken, ingen får mig att lysa upp som dig! <3

PUSS till er och skänk lite pengar till en fattig au pair, någon?? :)

1 kommentar:

Linn sa...

Kärlek till dig <3 Haha, så du frågar om sponsorer nu också? Får man skänka en slant eller? :) Då måste man ju ha kontonr smartass!! PUSS