lördag 17 oktober 2009

I can't find my out

Geez, tröttheten kommer alltid efter och denna gången är den välförtjänad. Att åka in till city vid 10 pm och kommer hem 10 am har jag hört inte är en sån skön plan? Hade vi kul? Jodå det var helt okej även om det var lite lame om man jämför med tidigare helger. Lyckades även somna på tåget hem och vaknade upp i Katonah, 12 hållplatser längre upp än vårt kära Crestwood där bilen väntade på oss. Great, tog oss bara 2 timmar extra resande men det var det ju värt? Har hört ryktas om att det är rätt fint där uppe, riktiga höstträd med underbara färger. Nästintill så vackert att man uppskattade detta trots tillstånd och humör. :)




Har jobbat ikväll och det gick väl bra! Elina kom på besök då barnen gått och lagt sig och att chilla med henne är rätt så nice ju :) Vi är ett bra team vi två, spontana sköna typer som just nu tar New York med storm! Love it! :)

Jag önskar det gick att stoppa tiden. Kunde jag så skulle jag stoppa den just NU och just HÄR. Att leva i New York är obeskrivligt på alla sätt och vis och aldrig vill jag att denna saga ska ta slut. De senaste 4 helgernas påhitt har varit det SJUKASTE jag någonsin upplevt. Impulsivt, spontant, galet, kul, härligt... kalla det vad man vill men det har varit underbart och alldeles alldeles klockrent! Jag är så glad att jag får dela just denna stund med min älskade vän Elina och aldrig vill hag att det ska ta slut. Mitt hjärta brister då jag tänker på att hemfärden bara är några veckor bort. Jag är inte redo än, vi kom ju just igång!!! New York City, får jag chansen kommer jag bo här igen men på andra villkor. Ingen mer barnpassning och nästa gång kommer jag vara 21 och vass i kanten. Även fast jag saknar mina vänner och familj hemma i ÖSD så känns det som jag kommer vara en outsider när jag väl befinner mig på andra sidan atlanten. Jag har vuxit så mycket under dessa snart 2 år jag varit borta. Jag har skaffat mig livserfarenhet och stått på egna ben, upplevt massor och haft the time of my life. Hur säger man hejdå till det? Jag vill inte, inte nu, inte snart! Låt mig leva som jag levt dessa veckor för evigt... Elina Engström, du är underbar och alldeles brilliant! Jag är glad att vi fann varandra, du jag och New York är kärlek för mig, just nu, just här då allting känns så RÄTT!

Nu ska jag sova lite, ta igen mig till i morgon då jag hört att Ture Turist listan åter igen skall tas upp ur väskan! Intressant, det är ju inte sååå mycket kvar nu! Puss på er,



Love / Des

2 kommentarer:

stephanie sa...

... jag fattas också.

Desire John sa...

Du fattas alltid och det vet du!!