torsdag 29 oktober 2009

Huh?

Ååhh (himlar med ögonen, blickar uppåt och ser besvärad ut) igen....
Klockan är 2am och jag är så trött så jag ser i kors snart! Har jobbat ikväll för att sedan ägna kvällen åt att äääntligen gå igenom alla de senaste 5000 bilderna som tagits och valt ut de va 225 som kommer läggas upp på facebook i morgon! Inser att jag har verkligen haft the time of my life och är glad att det mesta dokumenterats på bilder som för övrigt är väldigt fina/roliga och härliga :)

I morgon packar den nya au pairen väskan och drar! Innebörd: vi blir av med henne och jag får mitt rum för mig själv. Värdmor har gått i taket de senaste dagarna, gått ner i vikt och inte kunnat sova över den stressade situationen. Stackarn! Så imårrn är allt över och vi kan återgå till att vara familjen lycklig. Hon sa ikväll att hon verkligen vill njuta av de 3 sista veckorna med mig, i den lugna och härliga tillvaron vi har tillsammans. Så söt! Hon har även kläckt ur sig att jag har varit till en mycket stor hjälp i huset, ett lugn i stormen och att de inte hade klarat sig utan mig. Jag kom när det var som värst här, eller mest kaotiskt kanske man ska säga och hon sa att den kärlek jag har gett har förbättrat allt och att bebisarna inte skulle varit detsamma och lika välomskötta utan mig i huset. Det värmer alltid att höra sådana saker och det känns som vi kommit varandra SÅ nära den senaste veckan! Jag känner mycket kärlek för denna familj, NY och mitt liv här och jag tror ingen utom Stephanie förstår hur ont det kommer göra att lämna detta bakom sig och ÅKA HEM.

Halloween är mycket nära och jag hoppas lördags gonna b a good night :) Disco kulorna ska ut på stan och rulla! ;) Nu ska jag snarka några timmar innan jag jobbar mina sista timmar innan helgens bravader. Värdfar har även kommit på det "Gift dig med mig så du kan stanna i Amerika". Bra idé där, tyckte både jag och värdmor... lol Puss på er! Jag är lycklig för stunden!

Värdmor drog även en skön utläggning.. "Du ser inte dig själv på rätt sätt och det är lite kul att se. Du kommer fatta vad jag menar om några år..
-Killarna du träffar tänker: oj henne kan jag inte gå fram och säga hej till, jag har ingen chans.
-Du tänker: ingen kille kommer fram och hälsar eller visar intresse. vad är det för fel på mig?"
Haha ja jag vet inte riktigt vad hon ville säga med det men jag fattar väl om några år då!
Dude, Im gonna sleep now! Over n out!!

1 kommentar:

steph sa...

the best freakin' friends in the world! <3<3<3

happy halloween my lovely lady ..
pusspusspuss!