söndag 25 oktober 2009

Suddenly everything changes....

En perfekt söndag är när man vaknar upp klockan 2 och inser att det är en kanonfin höstdag utanför fönstet med solsken och värme. På med kläder och tar tunnelbanan ner till 33e gatan, möter upp Elinas familj, åker vidare till Seaport där man blir bjuden på en väldigt god tacosallad. I Seaport tas massa kort och sällskapet njuter av den underbara utsikten i denna delen av staden som för övrigt råkar vara en favorit... Solnedgången kommer kvickt och vi fångar de vackra färgerna från Brooklyn Bridge för att därefter bege sig hemåt. Jag älskar New York, har jag sagt det?!

Allt som allt har vi haft två väldigt roliga kvällar, jag och E! Det finns inga som är så bra på att ta sig an New Yorks uteliv som vi är! Glider med för det mesta utan att ha så mycket förväntningar på varken ett eller annat. Oftast slutar det bra, ibland slutar det i katastrof.. Sånt som händer, men denna helgen var överlagt mycket väl godkänd! Träffade alla som var värda att träffa och konstaterade åter igen att mixad tranbärsjuice är det rätta valet! :) Önskar så att jag kunde berätta om alla sjuka grejer vi gör om helgerna men det får bli sen när läget inte är kritiskt. Onödigt att bli hemskickad får en sådan sak liksom...

Ture Turistade med Emma några timmar under lördagseftermiddagen innan det var dags att hoppa på tåget hem för att jobba. Det blev en hel del avcheckningar på listan trots att regnet öste ner emellanåt och fötterna gjorde ont. Hamnade mitt i plåtningen av ett bröllop också, vad folk gifter sig överallt!! Hemma skulle familjen på Halloweenparty utklädda till pirater. Min värdpappa var Jack Sparrow och han såg så läskig ut att ena tvillingen (9 månader) börade störtipa! aaaw. Sen är det ju inte varje dag man får skjuts till tågstationen av Jack Sparrow heller... :P

Jag träffade min Edward Cullen look-a-like i fredags kväll. När han såg på mig med sina underbart vackra ögon och drog mig tätt intill sig kändes det som världen stannade och jag var lyckligast på jorden.. Sen insåg jag såklart att han är som alla andra amerikanska killar, dum dum men jag är kär i fodralet om man säger så! :) Så well, eftersom jag var för blyg för att i denna stund ta hans nummer så nöjde jag mig med hans kompis.. Jakten började precis! GAME ON BITCH!

Elina my dearly beloved. Det var väldigt nära i helgen att allt det som vi byggt upp förstördes totalt. Jag vet att jag har aggressionsproblem men det som hände i lördags natt var INTE ok och jag vet att du är ledsen för det. Jag förlåter dig gumman, du betyder för mycket för mig för att vi ska bråka. Jag är glad att jag har dig och glad för att jag inte vände dig ryggen och gav dig fingret där och då. Tack för att du har gjort min sista tid i New York helt fucking underbar! Love you bitch! ;)

Stephanie, I need some answers. U know I love you honey, meeen jag är väldigt förvirrad just nu och vet inte om jag ska vara ledsen eller glad? ...

Ture turistlistan är nästan helt avbockad och ingen är stoltare än mig ;) Och jag har insett att tyska är ett otroligt störigt språk som nu pratar non-stop på mitt rum. Hur kan en människa ha SÅÅ mycket att säga på en och samma kväll? I mean please... Folk frågar mig hur hon är och hur det känns att den nya au pairen kommit osv.. 1. Det känns åt helvete och 2. Hon har ett älg-gosedjur, musse tröja, snobben strumpor och en hundformad kudde.. Behöver jag fortsätta??? :/

Fick även chansen att vandra New Yorks gator själv i helgen i ett par timmar. Suuperskönt var det! :) Nu blir det lite twilight bok och sen sova! Jag har hört att hela familjen ska till The Bronx Zoo i mårrn och jag är superpeppad!!! :D Och snart är det halloween!

So she stuck her middle finger to the world, to the world, to the world..

Over n out / D

Inga kommentarer: