fredag 30 oktober 2009

Godnatt


Pappa säger att jag inte förändrats? Jag vet inte om jag håller med riktigt... Nog har jag förändrats under resans gång, både till det yttre och till det inre. Jag är inte samma person jag en gång var. Jag har vuxit upp även om det ibland är skönt att vara ung och dum utan gränser. Jag har lärt mig ta ansvar och insett att jag faktiskt är starkare än vad jag trodde, jag klarar mig själv och behöver ingen egentligen för att överleva. Självklart uppskattar jag att jag har mina vänner, familjer och alla som bryr sig men när allt felar så vet jag att jag kan lita på att jag alltid kan ta hand om mig själv! Jag har fått livserfarenhet och en syn på livet från ett annat perspektiv. Jag har gjort misstag men även lärt mig av dem. Jag har fått tro på mig själv, jag vet att jag klarar att ta mig dit jag vill, nu gäller det bara att fundera ut vart stegen skall luta och börja klättra.
Märks det att jag är sjukt trött? Ska kika lite greys nu innan det absolut är dags att slumra in. Jobbade ikväll vilket betyder inget galej åt folket. Sjukt synd tycker vi om det meeen det är ju alltid en dag i morgon! Min värdmor och jag snackade en stund om livet när de kom hem. Vi kom fram till att man är fast med sin familj och att man borde göra det bästa av det. Att man borde komma över alla hinder och problem man har med varandra och ta vara på den tiden vi har tillsammans. Rätt var det är kan någon nära försvinna och det är jobbigt att leva med vetskapen att man aldrig tog sig tid att försöka förlåta eller gå vidare. Alla relationer är jobb, det är när man jobbar mot samma mål som de är värda allt arbete i slutändan!
Jag gillar mig värdmamma, vi har kommit rätt nära under den senaste veckan med den nya au pair incidenten. Jag gillar mitt liv i New York, varför måste det ta slut? :S
Puss
"Life’s a game but it’s not fair
I break the rules so I don’t care
So I keep doing my own thing
Walking tall against the rain"

Inga kommentarer: