fredag 24 oktober 2008

American Boy



Hur kan en låt man tyckte var medioker för ett tag sedan helt plötligt bli fabulös? Pratar förstås om Estelle feat (mycket viktigt) Kanye West - American Boy. Diggar lite extra varje gång den kommer på radion, ja han är bra fin KWest!! Har fixat lite mer med bilen idag. Åkte till DMV och fixade med papper. Självklart var det ju dock ett par saker som fattades 8som vanligt varje gång man åker dit oc ska få nått gjort) men jag fick iaf ett tillfälligt permit så jag får köra bilen hela November ut utan plåtar om det skulle vara nödvändigt! Måste även göra ett "smogtest" gotta love it. Och efter 1 timmas uppladdning och nervositet (är det inte patetiskt så säg) ringde jag äntligen till försäkringsbolaget och kom en bit på vägen. Ska bara signa lite papper och skicka in så är hon försäkrad också gamla Bettan! :) Fint de! Måste jobba på det där med att snacka med manliga kundservicepersoner på telefon, get over yourself already liksom!

Hade även en riktig bildag. Lämnade huset vid 11.15am och kom tillbaka vid 6.45pm! jäkla massa timmar det, så det var en soft dag! Barnen var grymma o jag känner att de har fått mycket mer respekt för mig nu. Efter 5 månader med samma barn är man rätt less och vet hur de fungerar. Man är även trött på att de kan komma undan med dåligt beteende bara för man varit för snäll och kärleksfull förut så nu är det annat. Minsta lilla otyg så åker dem in i hörnan och skäms, bara att va nöjd med sig själv. Nöjdhet är ju en annan sak som kom upp. Frida säger "man kan ju inte vara lycklig jämt". Desirée lättar på hjärtat och uttalar sig "Tydligen är det istället jävligt lätt att vara bitter jämt! Hur vore det om man var lycklig och nöjd någongång?". Seriöst!! kanske blir jag en mindre negativ människa nu när bilen väl kommit hem till mamma och är körvänlig och jag får igång mitt sociala liv. Nästan så jag måste stanna lite längre i america så jag får glida omkring lite längre. Tiden som kändes som en evighet i början har nu börjat ticka på lite för fort. Hur vore det om man kunde stanna upp ett tag och bara leva i nuet?

Ah men jag gillar ju att blogga ja. Tycker alltid jag har så lite att berätta om men när jag väl är klar för dagen så inser jag att inlägget blev ungefär lika långt som en dragspelsbuss! Sova nu känns väldigt aktuellt, hörs då! En speciell tanke till min kära buslinn som snart flyttar till Spanien! Orolig känner jag mig så ta det försiktigt gumman! Gör inget jag inte skulle göra! ;)

Inga kommentarer: