söndag 19 oktober 2008

Helgen

Var lite blandad på känslor må jag säga! I går (lördag) var det alltså mitt 8 månaders jubileum i staterna och jag kan ju erkänna att dagen kunde börjat bättre. Desirée sitter på tåget på väg till LA och snackar med Jersey bruden i telefon och tycker sig ha en trevlig start på lördagsmorgonen. 45 minuter senare lägger hon på luren och ploppar in hörlurar och diggar musik på högsta volym och tittar återigen ut genom fönstret och känner att hon sett den där vägkorsningen bra länge nu. Står vi still?? Envis som en stucken gris inbillar hon sig att det är nog bara ett tillfälligt stopp och fortsätter lyssna på sin musik i lugn och ro. Ytterligare 30 minuter senare börjar Desirée skruva på sig lite obekvämt och titta på klockan. Vad är det som händer egentligen? Varför åker vi inte?. Efter ett tag kommer informationen som en slap i ansiktet ut genom högtalarna. Något är fel på tåget och samtliga passagerare ombes gå av och vänta på nästa tåg som de sänt efter. 30 minuter senare kommer äntligen det förbaskade tåget och folket får äntligen stiga på och nå slutdestination LA Union Station. Eller vänta nu, det var ju inte slutstationen för Desirée har ju beslutat sig att åka enda ner till Orange County och träffa Frida. Great liksom. Så de 2 + 1 timma som skulle spenderas på tågen, blev i slutändan 5 timmar nonstop tågåkning. Jävligt oskönt vill jag lov att berätta! Därefter blev dagen lite ljusare. Vi åkte och shoppade lite saker till halloweenkostymen och sen åkte vi på bbq, träffade lite andra au pairer, snackade lite skit och drack öl! Ja du hörde mig, ÖL stod serverat på bordet och norrlänning som man är var man ju inte sen att hugga in. Vill även tillägga här att margarita är kanske en av de äckligaste drinkarna som finns. Orsaken till detta tycke är nog missbruk av tequila på en viss cypernresa. Därefter var tequila ok att shotta men att dricka det långsamt är ju ingen höjdare. Glad i hatten tycker Desirée äntligen att hon firat sitt 8 års jubileum på ett bra sätt och känner sig nöjd. Sen blev Ola och Börje lite väl spontana och bestämde sig för att dra in till Hollywood och kika vad som pågår, vilket i efterhand var en helt onödig resa då det enda vi faktiskt gjorde i HW var att titta på lite fula människor och klämma en burgare!! Menatte, friskt vågat hälften vunnet och vi åkte vilse både en och två gånger såklart för att sedan komma hem 5.30 på morgonen och däcka i sängen!

Denna dag har mest varit dryg. Gjorde iaf våra fina tutukjolar till Halloweenkostymen och sen försvann dagen väldigt fort. Spenderade även 4 timmar av min lediga tid med att titta på film och hänga med familjen, helt ofrivilligt så det känns ju sådär. Fick även reda på att jag är ledig i morgon vilket jag känner mig mycket irriterad över att få reda på så sent. Hade jag ju kunnat hängt med Frida heeeela dagen och inte stressat lika mycket som den vita kaninen från Alice i Underlandet. Men att en bil på det här så är jag fri sen! JA TACK!
Nu ska jag sova för nu yrar jag i nattmössan! So long suckers och jag är jävligt less på att vara isolerad och handikappad utan bil. Just det, ska även tillägga att Jozi är det störigaste namnet man kan döpa sitt barn till. Kvinnan i sätet framför mig satt i 15 minuter och snackade med sin bebis på 5 månader i telefon (bebis och pappan stod synligt utanför fönstret) "Jozi, joziiiii don't push the buttons, Joziii don't eat the phone, Joziii joziiii JOZIIII" Kom igen, vaffan tror ni händer om man ger en telefon till en 5 månaders baby? Vad är sannolikheten att bebis inte direkt stoppar telefonen i käften liksom? Aaah, det var allt för idag! Hoppas ni mår bra!

2 kommentarer:

LovisaGaëlle sa...

I Love ur Blog! Fan jag får alltid ett leende på läpparna efter att jag läst den. Låter som att din helg var kul! Rock on and stay strong!

Desire John sa...

Bästa komplimangen på evigheter, TACK gumman!! Din är inte så dålig den heller, keep it up!