måndag 20 oktober 2008

Oskön dag!

Var alltså ledig idag men fick inte mycket gjort. Sov till halv 12 för att sedan gå ner och hämta upp en skål med flingor & mjölk för att äta på rummet och inleda en skypekonversation med min kära mamma. Samma mamma som efter ca 20 minuters diskussion kortfattat meddelar att hon inte har lust att prata med mig längre då jag får henne på dåligt humör med mitt sura humör. Är det bitterhet på hög nivå eller vad när inte ens min egen mamma orkar med att lyssna på allt negativt jag har att säga? :P Whatever tyckte jag och höll med henne om att hon borde skicka ett paket med lakrits på posten så jag blir snäll och glad igen!

Annars har jag väl inte gjort så mycket. Tänkte ringa colleget och höra hur jag kan få ihop 72 timmar men efter hej kom jag inte riktigt på hur jag skulle utforma resten så jag struntade i det och skjuter upp det till en annan dag. Som det stod på min studentskylt "Allt jag måste göra idag börjar jag med i morgon" - för det är helt klart mitt motto här i livet! Tappade ju även hälften av motivationen när jag tittade på vad continuing classes som fanns. Att ta en klass i hur man reser (skaffar pass, packar, växlar pengar etc) kändes ju jävligt oaktuellt då jag redan befinner mig på andra sidan jordklotet och klassen "How to make glycerin soap and schampoo fit for holiday gift giving" lät heller inte som en 10 poängare. Så vi får se hur det blir med den saken, vill ju som ändå någonstans mellan allt det negativa jag tycker om ef ändå slutföra programmet och få mina papper på det!

Har just tagit mitt livs största chansning. Skickade iväg pappan med $1500 för att köpa en bil åt mig i morgon på auktionen. Blir ju lite som ett blindköp det där eftersom jag inte har någon aning om vad han kommer komma hit med för rishög men atte så desperat är jag över att ha en bil. Speciellt efter denna värdelösa dag! So tummarna håller jag tills de får en blåliknande färg att han faktiskt köper en billig bil åt mig i morgon och att det är ett kap. Jag vet att det är impulsivt men om detta är min enda chans att få en bil denna vecka så tar jag den. Pengar är inte allt här i livet, typ. Hade även en givande konversation med Robin som jag tror är den enda som orkar med min bitterhet just nu. Lika barn leka bäst och är det någon annan jag känner som har en negativ feeling över sig så är det ju han! HÖHÖ. Lärde brorsan ett och annat datortrick idag (vilket såklart får mig att känna mig gryyym på datorer) och snackade med min bästis som såklart alltid lyser upp min dag. Linn din jävla stjärna!

Så innan jag går och lägger mig har jag 2 saker till att göra. Säga tack till Lovisa för veckans komplimang, alltid kul när folk uppskattar det man skriver då tankarna och värderingarna jag skriver ner här i denna skruttiga blogg faktiskt är en stor del av mig och säga att nu är det dags att slumra in till High School Musical 2. HARE gott folk och håll tummarna för att jag kanske är stolt bilägare i morgon!! Puss då!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Även att jag tittade skitnoga & läste på bilden vad det stod på din skylt & försökte komma ihåg. Också kom jag på & såg vad det stod. Sen har du skrivit det i inlägget liksom, eeh.. jag är bra jag! Och haha förlåt för inatt alltså jag var så trött och orkade inte lyfta händerna riktigt till tangenterna men jaja, jag kanske skrev nånting vettigt då.. jag vet inte riktigt förutom att det var kul & att jag skratta åt mig själv och åt dig för den lilla ungen som klättrade på dig hela tiden framför datorn haha! Och förresten på vägen hem nu så tänkte jag på dig för jag gick & lyssnade på så bra musik & när vi flyttat & skaffat egna lägenheter ska vi ha världens häng & partys också ska vi göra massa danser & dansa i vardagsrummet till assköna låtar. Så ska vi alltid ha skitskoj! Alltså, fixa lite koreografi, skaka rumpa, dricka en skvätt, dansa lite till & bara ha aaaaaskul! Ser du framemot det nu? KOM NYSS DÅ VETTJA ;) PUUUUUUUUUSS <3

Desire John sa...

HAHAHA du är så retarded gumman! haha alltid lika trevligt att ha en konversation med dig såklart! Trött, arg, sur, whatever du är alltid välkommen att skriva med mig! Ungen ja, suck!! Åååååh, det låter underbart, jag kan knappt vänta! Måste bara göra klart mitt här i usa hur jag nu bestämmer för att göra med allt och sen är jag ALL YOURS!! Då äre du o jag mot världen igen och inget ska komma emellan oss! You are my shiiiit Puss då!<3