söndag 26 oktober 2008

High School Musical 3/ La Jolla

Jomenvisst! Kan ju säga att det var allt ifrån en lugn helg ute i öknen iaf. Värdmor var inbjuden till bröllop denna lördag till ära vilket såklart resulterade i att Desirée va tvungen att jobba. Vi packade upp och gav oss av tidigt på lördagsmorgonen för att vara ute i god tid. 2 stopp på vägen var inplanerade, hämta badkläder hos pappan och hämta upp Frida i OC. Väl vid slutdestinationen La Jolla Cove var vi ungefär lika tidiga som 111 Brunflo-Östersund via Marieby en iskall vinterdag (läs; mycket sena) så värdmor fick mata ungen och göra sig i ordning på 10 min innan hon blev tvungen att åka in till San Diego! Kvar blev jag, min kära Frida och 3 småskitar!! Vi började med att ha lite party i huset vi bodde i, dansade till lite Disney sånger, sjunga och spexa lite med att göra trix i trappan. Därefter tyckte jag det var dags att gå till poolen och ta ett dopp eftersom ungarna tjatat om det hela dagen innan. Problemet var bara att badkläderna glömts kvar hemma, soo samvetet va rätt dåligt och en tur på stan väntade sedan för att försöka hitta ett par baddräkter på rean. 1 timma senare utan vidare lycka insåg vi att letandet var förjäves och bestämde oss istället för att dra neråt mot parken och stranden. Eftersom parken var ungefär lika rolig som att byta en bajsig blöja, så fick en tripp ner och titta på havet vara dagens nöje. Jag älskar havet! Ungarna sprang omkring på stranden och skrek och tjoade när vågorna kom och blötte ner fossingarna deras. Fina bilder togs och när vi alla var lika blöta som en dränkt katt så kände vi att tiden var inne för att gå hem och bada ungar. Beställde pizza på kvällen som tog ca 1,5 h att få på matbordet. Pizzakillen fattade inte vaart vi bodde så efter kanske 10 telefonsamtal blev jag less och gick och mötte snorungen. Man ska då göra allt själv.. Hur som helst kom värdmor sedan hem och Ola & Börje, Piff & Puff, Ökenråttan och Strandräkan, ja du fattar, tog taxin till La Jolla Villgae Square och tittade på High School Musical 3! Mycket bra film och nu är triologin fulländad :) Han e bra fin han Carl Philip.

Söndagen försvann med en jäkla fart och trots att det varit min LEDIGA DAG så jobbade jag i princip hela dagen. Kände mig ungefär som barnarbetarna i Kina, mycket slit och inga pengar. Va på ett akvarium o tittade på fiskar/hajar/bläckfiskar etc vilket va lite småkul. Har även bestämt mig för att detta är min sista dag i onyttigheternas land. Nu ska en diet införskaffas för "vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram" som Fronda skulle sagt? Aah, ska även berätta att jag är ganska nära att vinna priset "Klantigast 2008". Varför? Jo, lyckades ju med konststycket att ramla i duschen i fredags. En sån sak man skämtar om för att sannolikheten att man gör det ej är så stor...nykter..

Då kommer vi till dagens tanke också. Ställde mig frågan idag "varför super Östersundare så mycket?". Det spelar ingen roll vems blogg du läser, är personen bakom tangenterna äkta östersundare så kan du lika säkert som amen i kyrkan veta att inlägget kommer innehålla något av orden "supa, alkohol, fest igen, bakis, minnesluckor, va hände igår..." Tyvärr överdriver jag inte ens, känns som Östersundares hobby på senare dagar blivit att supa sig så full att man inte kommer ihåg ett piss dagen efter. Varför räcker det inte med en lagom mängd alkohol, varför ska vi ALLTID dricka mer än vi klarar av. Är det kul att inte minnas ett piss av gårdagen? Är det en slags undermedveten tävling att "fullast vinner"? Är det för att staden är så fruktansvärt tråkig så vi måste spica upp den? Är liten stad = trygg stad och att vi helt enkelt inte bryr oss om att vara försiktiga eftersom ingenting otäckt händer ändå? Ja, jag vet inte men det är ju skönt att läsa att ingenting har förändrats sedan jag åkte och var en i gänget!

Nu äre läggdags, mitt "nya liv" börjar ju i morgon. Innehåller ett fint träningspass och nyttig mat. Puss då, tack för en fin helg skruttis och jag älskar mina barn!

2 kommentarer:

LovisaGaëlle sa...

Amen sister, Jag MÅSTE hålla med dig om supandet i Östersund, men det är väl så att det inte finns så mkt annat att göra. men ngn måtta borde det ändå finnas. Är sjukt avis att du sett alla tre filmerna, jag har bara sett den första och det var ju såklart med dig:D Saknar dig till eggs. Kisses

Desire John sa...

Haha var det med mig det, där ser man!! ;) Vi får väl se de andra tillsammans också då såklart, wait 4 me, snart kanske jag bor i götet jag med, vem vet liksoM!! Sakar dig med girl! puss