söndag 5 oktober 2008

Seriöst!!

Den här dagen har varit ett skämt från början till slut. För att berätta om den väljer jag att köra en Robin och sätta mig själv i tredje person, känns lite för hårt att tänka att det här faktiskt händer mig just nu.
Sooo Desirée har alltså varit sjuk i några dagar och känner att en ledig söndag kanske är precis vad hon behöver för att hitta tillbaka till hälsan igen. Desirée sätter klockan på 10 i hopp om att hon då känner sig utvilad och har en hel skön slappdag att avnjuta framför sig. Kl 10 ringer alarmet men stängs av lika kvickt, Desirée är inte redo att köra igång än så hon snoozar med mobilen under kudden. En mobil som ligger under kudden låter ungefär lika mycket som en vandrandepinne vilket Desirée såklart inte tänker på i sovande stund. Tre timmar senare vaknar hon upp med ett ryck och tittar på klockan, 1. Lite ångest får hon när hon inser att ca halva hennes härligt softa söndag redan har gått men masar sig upp ur sängen och kilar ner för frukost. Därefter känner Desirée att hon är trött igen så hon kilar upp på övervåningen och slår på tvn där hon ser att Titanic precis börjat, hon tänker "Yeees, vad kan gå fel nu". 10 minuter senare kommer värdmor in och säger att de ska åka iväg och käka lunch och åka på affären med "morfar" och frågar om lillbebisen kan va hemma med Desirée en stund. Lillbebis är nöjd och ler och Desirée känner sig alldeles för snäll när hon säger "yeah sure" om att passa lillbebis på sin LEDIGA dag. Alla åker iväg och kvar blir Desirée och bebis tittandes på Titanic. Vi har några mysiga minuter innan bebis bestämmer sig för att hon inte vill sitta i sin gunga mer. Desirée suckar, sätter sig upp i soffan och säger "Come here you" varefter hon plockar upp bebis i knät.

Timmar går och Desirée växlar mellan att skriva med pappa på msn, guppa på bebis och titta på Titanic. Värdmor och co kommer tillslut hem och lyfter liten bebis från Desirées famn. Desirée tittar misstänksamt på bebis bakdel och inser att bebis fyllt blöjan och kläder med diverse roligt. Desirée känner att magen känns rätt varm, tittar ner och inser att även hon är täckt av bebisbajs och kiss. "Great" tänker hon och skyndar sig in i duschen för att hinna med att se slutet av Titanic som fortfarande håller på. Nyduschad, klädd och lite nöjdare bäddar Desirée återigen ner sig i soffan för att titta på filmens bästa del då helt plötsligt baceball kommer upp i rutan. Tvkanalen har alltså bestämd sig för att visa baceball istället för de sista 30 minuterna av den 3 timmars långa filmen som Desirée följt denna söndag. Seriöst, händer allt det här?

Kan man inte bara få vara sjuk och ledig utan dessa incidenter? Och vad är det med amerikaner och Chicken soup så fort man blivit lite sjuk, rätt komiskt! Så det var min dag, har väl några timmar till att softa på innan det är läggdags igen men ingenting känns lockande. Om man ändå hade en bil. Håller på att pressar grannen till att sälja hans så vi får väl se hur det blir med det. Annars tycker jag värdmor kan ställa upp på mig och köra mig till en bilfirma så jag får tag i ett kap. Over n out/ Desire John, som gick miste om tårarna då Jack sjunker ner i havet.
Desirée som för övrigt inte trodde att dagen kunde bli värre fick just ett telefonsamtal från en kvinna som ringde i syfte om att göra en undersökning fr att skapa ett utbildningsprogram i Kalifornien och ställde frågor om allt från alkohol, till sex, till arbetsplats, till häsla, till ålder, till barn, till förhållande och en himla massa annat. 30 minuter senare sitter jag här och känner mig blottad och tömd på svar. Allt för att hjälpa the golden state eller vad säger man. Förstår inte hur jag kunde bli speciellt utvald när jag inte ens är resident, men atte det är ju lite charmerande! Tjarå nu ska jag kika på Entourage, säsong 1 avsnitt 2.

Inga kommentarer: