tisdag 7 oktober 2008

När det bara blir skit av allt...

Ja, det är förjävla hopplöst alltihopa! När jag äntligen kommit på lösningen, planen som ger mig hopp så faller allt ihop några timmar senare. Upp som en sol och ner som en pannkaka, bara det att pankakan är plattare än vanligt numera! Tänkte idag skriva ett positivt inlägg om planen som jag så fiffigt grunnat fram om nätterna, meeen jag vet inte om den är nå bra längre så vi sparar väl på den. Ett annat bekymmer som jag kommit underfund med är att min plan kräver ganska mycket pengar, pengar som jag inte har då jag lever det fattiga aupair livet...

Kanske har det jag skriver inte så bra sammanhang och kanske sitter ni nu och funderar på vad det egentligen är tjejen snackar om. Ja, då får ni fortsätta fundera och grunna för jag vet varken in eller ut. En filosof har svårt att förklara sina tankar. Analysera är oftast alltid något man inte borde göra så snälla ge mig ett nytt liv så jag slipper vara en "medioker tjej från norrland med hyffsade värderingar" eller hur det nu var. Sjukt irriterande iaf, som en mygga som surrar tätt intill örat men som jag likt förbannat inte kan se och få tyst på.

Hur som helst, från en sak till en annan. Jag blev tvungen att pumpa toaletten idag då ungarna skitit sönder den, eller var det jag? :O Skitgöra hur som helst men nu funkar den! Kanske är det något jag vill bli när jag växer upp, toalettfixare?! Imårrn är det mycket som pågår. 10.30 ska 2åringen på koll, 11.30-1.30 har tvillingarna skola. Därefter är tydligen ett besök på gallerian inplanerat (jag har även klargjort att jag ska med) och så hörde jag nåt om bowling med grandpa! Sen ska Desirée även hinna med att fixa två otroligt viktiga saker. Det är dags att ta sig i kragen nu! 1, ska ringa Cultural Care och höra hur det blir med kursen i San Francisco. 2, ska använda den kära telefonboken och ringa alla "used car dealership" i området och höra om dom inte har en biljävel att sälja mig. Enough is enough som man brukar säga när måttet är rågat och vattnet kokar!
Hööööörs då, förhoppningsvis en dag när livet inte är fullt så negativt och jobbigt!
Btw, Prison Break är jävligt hett just nu!!
Ciao!

2 kommentarer:

Anonym sa...

--<-<-@
då får du en ros som lite plåster på såren ialla fall :) PUSS

Desire John sa...

Tack gumman, den uppskattas!! PUSS
Haha även den, natalögen-norrlandsbögen! orka att du kommer ihåg alla smeknamn jag gett dig! haha! ÅH jag saknar dig <3