onsdag 1 oktober 2008

Rubrik

Så har onsdagen passerat och tv veckan är i princip slut. Inget Grey's imårrn eftersom de hade 2 timmar premiär förra veckan. Däremot Desperate på söndag och jag ska om ca 10 min kolla på One Tree Hill. Det är hektiskt det här!! En annan sak jag lagt märke till (hur kan man missa) är att en del serier börjar flippa ur för att behålla tittare.. Som OTH tex, där hon psykonannyn ska kidnappa Jamie för att hennes egen son dog etc. När jag såg trailern för denna vecka kändes det som det var en trailer för en skräckfilm som ska visas på bio. Jag menar vad hände med "det här kan jag relatera och ta till mig" känslan? Det kände jag iaf var själva charmen med serien de första 4 säsongerna, men nu känns det mer som jag följer skiten just pga att det blivit en rutin, inte för att det är särskilt bra längre. Eller Gossipgirl där S n B i nästa program kommer flippa totalt och kasta grejer på varanda och allt annat som blixtrade förbi där på tjuvkikarn. Jag menar, är det verkligen nödvändigt att göra allt så fruktansvärt dramatiskt? Jag menar, jag skulle följa det oavsett om det var samma gamla intriger och handling. Iaf några säsonger och sen kan de lägga ner. Då läggs det iaf ner med hedern i behåll men när de ska flippa såhär så känns det som folk (iaf jag) tappar intresset för att det blir för otrovärdigt.

Aha, ska väl sluta babbla om tvshower nuråå. har varit duktig dessa 3 dagar, har gått upp innan jobbet och tränt lite. har ett program på datorn där man tränar genom att dansa Hip Hop, passar ju mig utmärkt! Liiite roligare än att gå på motionsbandet! Så hurra för det! Skulle även ringa grannen idag och ta upp kontakten igen sen jag varit lite lat med det, meeeen istället fick jag en knackning på dörren i morse vid halv 10 tiden av en värdmamma som viskade "grannen är här och söker dig". Visade sig att han bytt telefonnr och börjat jobba på en bilfirma så han kanske kan fixa nån bra deal åt mig eftersom jag fortfarande letar efter bil!! Great liksom så det blev jag nöjd över! På fredag kommer även värdmors låtsaspappa hit (han är grym) och jag hoppas på att jag ska kunna smita iväg med värdmor utan barn och faktiskt KÖPA en bil! För nu är jag less och vill kunna rulla på vägarna igen! Ge mig en bil nyss då! Så, det ser lite ljust ut!

Just det, pappan till barnen har köpt en till hund! Bara sådär, kom hit med den idag för att den skulle få träffa oss alla. 2 månaders, lurvtuss och den var SÅ söt! Satt med den i knät ett tag och mös, samtidigt som jag såklart bad till han där uppe om att hundskrutten inte skulle kissa på mig!
So, that's an update and now it's time for One Tree Hill! /Des

Inga kommentarer: