onsdag 22 oktober 2008

Vad ska man säga?

Började denna dag mycket tidigare än de flesta andra dagar eftersom Desirée ambisiöst nog bestämt sig för att gå upp tidigt och ringa och fixa lite med bilen! So, lite halvgrinig sådär men ändå hyffsat ok till humöret greppar hon telefonen och slår numret till dmv (department of motor vehicles). Des möts av en manlig dryg röst som börjar pladdra på information om bränderna etc etc etc. 10 minuter senare är hon äntligen framme vid huvudmenyn och tänker lättat att nu kommer det väl ändå gå undan. 20 minuter och 3 försök senare sitter Desirée som ett frågetecken på sängen och tycker att det är ju förjävligt att alternativet "prata med agent" eller liknande inte verkar finnas bakom någon av de 5 menyerna som rabblas upp gång på gång. Desirée som redan 10 minuter innan förlorat tålamodet drar av en fin ramsa med svordommar på svenskar och genast börjar det tuta i telefonen som när du ringer ett vanligt samtal och informationen ljuder som den vackraste musik i hennes öron "Less that 5 minutes until your turn" eller nåt sånt där härligt och ibland är man ju nöjd att man är svenne! Hur som helst får Desirée ut den informationen hon letar efter och bokar tid för möte i morgon då bilen skall föras över i hennes namn och förhoppningsvis få ett par nummerplåtar att sätta på skrothögen! Blir bra re!

Annars då, vilket för mig börjar bli ett klassiskt uttryck. Jo dagen i övrigt gick inge vidare direkt. Fick en glasbit i tån innan frukosten (jävligt skönt). Sen hände även en riktigt läskig incident. 2åringen sitter och käkar ett snack i köket medan jag står och fixar med hot chocolate till de större barnen. Helt plötsligt hör jag ett väsande ljud och undrar vad som pågår. Går fram till köksbordet och finner 2åringen alldeles röd i ansiktet kippande efter luft. Paniken infinner sig och jag blir livrädd. Rycker upp ungen från stolen, vänder henne upp & ner och bankar henne ett par gånger hårt i ryggen samtidigt som tankarna går på högvarv "vad fan gör man när ett barn sätter i halsen, gör jag rätt, måste jag göra heimlich manover, tänk om hon kvävs, ska jag ropa på mamman...." Allt i ett men efter ca 5 sekunders panik så är allt bra igen, ungen andas och jag finner att jag kan inte sluta krama gotussen!

Vill även säga att Prison Break är GRYMT! Min favoritserie just nu, höru det natuls?!! :) Nu ska jag kika på OTH eller Privileged som jag missade under veckan! Schemat i morgon är tight. Ska titta på barnens balett, sedan åka och fixa med mina plåtar för att sedan brumma vidare till Hollywood där barnen har audition för en tvshow imorgon. Gotta love it, skönt när det händer lite grejer! Ha det så bra då, jag känner mig fortfarande vilsen och vet inte hur jag vill göra med nåt. En sak är säker iaf och det är att Linn och jag kommer ha jävligt kul när jag äntligen är hemma igen! Simply the best! Puss då!

Inga kommentarer: