torsdag 16 oktober 2008

Torsdag igen!

Jaha, då var det snart helg igen och veckan fullkomligen rusade förbi. Kändes ju som igår då jag sade adjö till Frida i Hollywood liksom, men det är ju skönt att man hinner med! Helgen ser jag ljust på. Ska återigen träffa Frida och vem vet vad vi hamnar på för äventyr. Kul att göra nåt vettigare än att bara sitta framför datorn och känna att tiden tickar snabbare än Usain Bolt kan springa 100-meter. Så det är planen för helgen och sen ska jag banne mig skaffa bil. Nästa helg är det bröllop i San Diego för värdmors jobbarkollega så då kanske jag hänger med och helgen efter det hörde jag ryktas om nåt Halloweenparty i Santa Barbara soo det är lite busy nu för omväxlighetens skull :P Imårrn laddar jag för utflykt med tvillingarnas preschool till nån pumpkin patch, får väl se hur det blir! Skönt att komma ut ur huset lite iaf.
Idag tog vi även en sväng till ökengallerian där värdmor ville köpa jeans. Jag var såklart smakråd, ett ärligt sådant, och grimaserade, gjorde thumbs up och uttryckte min förtjusning om vart annat. Vi gick därifrån med 2 par jeans och yes jag fick henne att köpa ett mörkare par också (min favorit) med utmärkelsen "Just for you my dear" från värdmors sida! Är ju trots allt ändå jag som ser vad hon har på sig dag ut och dag in so what the hell liksom :P åt även lite grekisk mat där i food courten och sen lekte ungarna av sig i lekavdelningen för att sedan avsluta kvällen med studsmattehoppning a la Des :) Bra dag ändå!

Så, då tänkte jag ju dra dagens tanke som jag alltså gått runt och spekulerat i idag. Den lyder: Hur kan enäggstvillingar vara så fruktansvärt olika? De är näst intill identiska på utsidan medan personligheterna och kvaliteterna varierar som natt och dag. Kom att tänka på det idag när tvillingarna kom hem från sin balettlektion och började visa mig vad de lärt sig idag. En tvillingen hoppar upp på tå, gör en snurr och några kickar väldigt elegant och graciöst och Desirée applåderar såklart och känner sig stolt och nöjd. Sen kommer nästa tvilling, hoppar upp, landar tungt, tappar balansen och faller över soffkanten med ett kabrak liggandes som en liten hög på golvet. Desirée försöker hålla sig för skratt och tänker samtidigt "vi e bra lika du å jag, klantskalle" lol! Ja, nu var ju det där bara ett exempel men de är verkligen olika vad det gäller allt och det är lite intressant tycker jag! Såklart att de är sina egna personer men de växte ändå i samma mage och så, så någon annan likhet än utseendet tycker jag de borde ha men icke.

Ska väl avsluta dagens story med att säga "Watch out for your neighbors". Det kan vara så att de vill komma lite närmare dig än att bara bo i huset tvärs över gatan. Och mamma, du behöver inte oroa dig. Jag har ju nästan svart bälte i karate.
Puss då, nu blire till att nana!

Inga kommentarer: