onsdag 22 oktober 2008

ÄNTLIGEN BIL!



JAAA ni hörde rätt, idag var dagen med ett stort D då Desirée äntligen blev stolt ägare av en bil. (Bilen ni ser på videon är samma modell och färg som min). Har själv inte sett lilla skrothögen men enligt barnens pappa som slog till på den va det en fin bil. Han ringde nyss och sa att han hade stått och tittat på den i 20 minuter och kände att han gillade den så jag hoppas jag känner detsamma för kärran! En 88 Honda Civic hatchback var det han slog till på med färgen knallröd, så det ser väl ut som en liten farfarsbil kan jag tänka mig! Köptes för $900 vilket i nutid motsvarar lite drygt 7000 kronor men jag menar fortsätter dollarn gå upp i denna takt så kan jag nog sälja den för en 100 dollar om några månader och ändå tjäna storkovan sen när jag växlar in till svenska stålar!! HOHO. Ska hur som helst upp tidigt i morgon och försöka fixa med registrering, plåtar och försäkring så hon är säker och laglig att köra gamla Bettan! Nytt batteri behöver hon minsann också och likaså en soft stereo, tonade rutor samt en rejäl städning då någon tydligen tyckte att en exploderade colaburk i framsätet är det coolaste partytricket någonsin beskådat. (Sorry Linn, där ligger nog till och med drinktricket i lä). So det blir till att pimp my ride och sen har jag coolaste bilåket i LA! Sugen på en tur? ;)

Fick även nya College katalogen i brevlådan idag och som ett svar på mina frågor om hur fan jag ska lyckas skrapa ihop mina 6 credits så har de till min stora glädje små snabbkurser mellan 5e Januari och 6e Februari. Är ju lyyyyyysande sickan så nu är det bara att välja nåt som sånär passar sig med jobbtider och diverse annat. Kommer bli en sjuk intensiv månad så 1 kurs innebär 3-5 timmar om dagen, 3 dagar i veckan och jag måste ta minsst 2 av dessa kurser! Good luck men som tur är har motivationen över att plugga kommit tillbaka till mig så jag känner mig taggad. Har till o med funderat över att ta en acting class så man får nån ordning på blygheten jag har lyckats bygga upp inom mig. Bara att kasta sig ut va och köra nåt åt det? :)

Glatt inlägg idag och jag sitter här på sängen full av hopp och energi. Även om det är SJUKT mycket tankar som snurrar runt i den så kallade hjärnan på mig så är jag ändå lycklig att jag har saker att göra, projekt att starta och slutföra, mål att uppnå.... ja ni fattar!!
2 roliga citat har jag från ungarna idag. Första kom på morgonkvisten då jag lite på skoj frågar 2åringen vilken färg på muggen hon vill ha till sin varma oboj. 2 åringen svarar helt oväntat "Pink match dress!" (ja, hon har även en rosa dress på sig). Kanske lite oroväckande att en 2åring redan är helt inne på att matcha kläder med prylar liksom, så jag konstaterade åter igen "vart är världen på väg?" .

Skönast idag var en av tvillingarna. Episod: Hela familjen bestämmer sig för att åka till Costco wholesale för att köpa mat, prylar som behövs för allas välbefinnande och efter vi betalat bestämmer vi oss även för att käka lite lunch på affärens mathörna. Väl placerade och helt inne i våra hotdogs hör Desirée och värdmor ett högt brummande ljud. Det brummande ljudet försvann lika snabbt som det kom och varade endast några sekunder, men tillräckligt länge för att få oss och borden bredvid att undra vad tusan det var. Därefter utbrister ena tvillingen "Excuse me!!" Fine tänker vi, hon fes och bad om ursäkt, ingen märkte nu kan alla återgå till sin mat. 2 sekunder senare fortsätter hon i mycket hög och glad ton "THAT WAS A BIG LOUD FART, HAHAHA". Sjukt nöjd över att hon kunnat åstadkomma detta enormaljud med sin spinkiga lilla kropp. Desirée och värdmor finner kiss och bajshumor väldigt underhållande i just detta ögonblick, sätter korven i halsen och kiknar av skratt. Alltså barn är ju förjävla härliga ibland!

Nä nu ska jag ladda lite inför morgondagens samtal, samt även se det nya avsnittet av Prison Break om det nu kommit något!! :P Puss då och hallelujah för en fin positiv dag!

Inga kommentarer: