torsdag 25 december 2008

24e December!

Haha jaha det tog 5 försök innan jag lyckades skriva rätt webbadress till min blogg, säger det nåt? ;) Julafton har vandrat förbi helt utan julkänsla, lite som väntat om ni läste gårdagens inlägg... Jobbad på som vanligt under dagen och sedan åt vi kyckling och potatismos till middag. Va hände med skinkan, tunnbrödet och äggen liksom?? Kanske lika bra att det inte är riktigt JUL här eftersom man då skulle jämföra den ännu mer med sin svenska jul hemma och bli ännu mer besviken så vi tar ett break i år då!!

Aleksandra, den nya au pairen ringde ikväll vilket var lite kul. Hon är finlandssvensk och pratade svenska med mig i telefonen för första gången på 3 år. Modigt tycker jag även om jag inte förstod riktigt allt vad hon sa. Partypingla det där så framöver blir det nog en del festande vilket jag ser fram emot. Ska nog dra till LA i helgen om min andra finska vän samtycker!!

Lirade rockband med hela familj ikväll, var gaaaaalet kul =) Rockband är då ett tv spel där man har ett trumset, en mic och en gitarr/bas som man står och spelar tillsammans i en härlig synfoni (för er som inte vet). Jag, värdmor, "värdfar" och "morfar" rockade loss på riktigt och vi fick väl in snitsen efter ett tag... Jag började häftigt med att sjunga i micen till alla låtar som jag inte hade en aning om hur de gick. Därefter blev det gitarr och sedan trummor. Jag måste nog säga att jag är trumspelare i blodet, det jag gillar bäst!!! Gitarren gick även bra det.

Dock får jag ju erkänna att jag i nuläget är väldigt full och vet inte hur många stavfel som sker just nu. Har som en au pair regel att jag inte får dricka alkohol i huset, den bröts ikväll. Värdfar frågade om jag vill en White Russian och efter att ha sneglat lite på värdmor (även hon stod med ett glas i handen) så tackade jag såklart ja! Några glas och en massa rockande senare så känner jag mig precis som smeknamnet jag fåt av "värdfar", "Dissy Dez" och är lite le då jag nog inte kommer kunna läsa om min Edward ikväll för jag kommer inte kunna se orden eller förstå vad som händer.. Ajaa. Värt att säga också är ju att "värdfar" är helt crazy. Haha falsett, rulla runt på golvet, ner på knäna, hoppandes, skrikandes, rockandes under denna rockbandskväll... Helt wild, en riktig rockstar medan jag gungade med lite lätt som jag lirade en klassisk dansbandslåt.. :P Menatte det är så vi gört uppe i norrland? :P

Nu måste jag sova, blir en tidigt morgon i morgon då man tydligen måste gå upp då barnen vaknar för att vara med om julklappsöppnandet. Får se om jag får nåt, tydligen så va nått av mina paket försenade men man kanske får nåt annat? Känns som jag just nu skriver en novell och jag ska genast dra nåt gammalt över mig och sova! Men vi hörs väl i mårrn antar jag! Sov så gott och dröm sött. Det ska jag göra!!
Just det glömde ju säga att värdmor tog sina första glas på ca 5 år, vilket resulterade i konstanta fnissattacker och klumpighet. Väldigt kul att se faktiskt!! Sööt!

Puss och återigen GOD JUL: Fräschade upp bloggen men lite julpynt också för skojs skull, yeeees!! Love u <3

Inga kommentarer: