söndag 7 december 2008

En molnig söndag!

Vaknade upp och kände mig mycket positiv inför dagen. Går och lägger mig med en fruktansvärd ångest och nervositet. Va hände?
Fick reda på att jag kommer måste ta mina credits/72 timmar i skolan för att uppfylla kraven på mitt visum. Om jag INTE gör detta kommer jag ha problem att få ett nytt visum i framtiden vilket betyder att mina planer för att plugga här i USA är totalt obefintliga. So, detta fick den annars så lugna Desirée att gå i taket och hoppa på väggarna.

Har suttit hela kvällen och försökt lösa problemet hur vida detta är möjligt. Lyckligtvis ansökte jag om en plats vid college för ca 2 veckor sedan så jag hade redan starten inne. Har därefter skapat mitt konto med Student ID nummer, gjort online-orientation av campus, valt klasser på internet som jag vill gå och fått en tid i morgon bitti för en online registration.

SO, just nu kan jag bara hoppas på att detta kommer att gå igenom problemfritt och att jag kommer ha en plats i klasserna som startar den 5 Jan. Ska även ringa i morgon och fråga om det är nåt jag missat och OM det går att minska kostnaderna för college lite. Behöver ju faktiskt inte själva crediten utan endast ett papper som säger att jag gått klassen och tjänat ihop mina timmar. Tydligen skulle denna åtgärd minska beloppet från $1000 till $200, alltså värt ett försök då jag fortfarande har mindre pengar än en uteliggare just nu.

Dessutom står jag just nu och stampar med fötterna på hawaiidrömmen. Blir ju som inget av den, eller man ska aldrig säga aldrig men chansen att jag har råd att åka dit gick från 50% ner till 3-4% idag, sorligt men sant. Bara jag får ordning på alla lösa trådar nu så ska det nog blir bra, jag menar det mesta löser sig bara man är positiv och det ska jag försöka vara. Har ett julbak att se fram emot nästa helg och därefter är det jul och nyår. Livet leker och nu ska jag kika på ett par välförtjänta avsnitt av Entourage. Later vänner! Puss
PS. Hittade för övrigt info om att jag måste fylla i ett dokument med information om mina credits och au pair möten och skicka in 1 månad innan jag åker hem och den enda som skall konfirmera att informationen jag fyller i är korrekt är min LCC. Den LCC som för övrigt verkar vara den flummigaste personen på denna jord. So, jag skrev och frågade vad han behövde för att kunna skriva under mitt dokument. Jag kommer inte ens vara klar med mina credits då denna blankett skall vara inskickad så det är ju i princip bara att berätta att jag hålla på att fixa mina credits och han kommer att skriva under den och jag behöver inte ta dem över huvud taget. Vågar man chansa? Lär ju inte va några problem om de har papper på att jag gjort mina studier som är underskrivet av den enda personen som "vet". Bara Cultural Care har allt peppersarbete de behöver så behöver ju inte jag ta mina credits, vore ju sjukt soft! Detta är en sån här sak som säkert går hur bra som helst att mygla om, men som jag med min otur säkert åker dit på när det är för sent att göra nåt åt det. Fortsättning följer.. Kanske löser sig fint detta, man måste ju få ha lite hopp iaf! DS (nu blev det ett långt inlägg iaf, sorry)

Inga kommentarer: