fredag 12 december 2008

Jomenvisst!

Var ett par dagar sedan jag skrev nåt så ett livstecken tänkte jag ju bjuda på iaf, om ni så önskar. Känner mig som världens bästa au pair just i denna stund. Värmor åkte ut på uppdrag hjälpa man att flytta ur sin lägenhet så D passar såklart på att utnyttja situationen. Slog på tvn åt kidsen, tog mig en kaka och slog mig ner i soffan med min käraste ägodel i knät. Kan fredagen få en bättre start? Hoppas det håller i sig. Ett au pair möte är inplanerat i afton. Egentligen behöver man bara träffas ca 10 min och skriva på det där jäkla pappret men att åka 40 miles (6,4 mil) bara för en autograf kändes ju lite onödigt. Beslutade mig istället för att haka på min findlänska vän på bio för att sedan dra en sleepover. Ska ändå neråt OC i helgen så varför åka fram och tillbaka när man kan duna halvvägs? ;) Aah, OC blir det i helgen, närmare bestämt lyxvillan i Newport Beach där ett julbak är inplanerat. JULBAAAK, så jag hoppas verkligen att vi hittar känslan så det blir lite julmys i år, utan snö....

Annars då... Bilen går som smort än så länge till min stora glädje. Känner mig väl ungefär lika lättad som tyngdlösheten på månen. Hur som helst går mitt försäkringskort snart ut så det måste fixas pronto. Varför är jag alltid ute i sista minuten? College skall även betalas denna härliga fredag och sista månaden måste planeras i helgen med deadline måndag. Det är aldrig så att man kan softa på riktigt inte, det vore ju synd liksom! Livet är bara full av en massa måsten hela tiden! Det var bättre förr, i de unga dagarna när man inte behövde stå på egna ben och ta alla beslut (och konsekvenser) själv, jag säger då det! Njut barn medans ni är små, gört!

Ska väl gitta nu, eller titta på Max n Ruby med mina änglar(?). Förresten, det är ju inte lätt att försöka äta nyttigt när mor bakar kakor var och varannan dag. Mums, liksom! Det var väl allt jag hade att säga, typ. Har sett klart Entourage säsong 3, så nu är det dags att ladda hem nr 4, can't wait. Måste ju säga det att Johnny "Drama" Chase är guds gåva till mänskligheten, så fruktansvärt rolig att jag troligen fått fler eller färre magrutor efter x antal fnissattacker varje kväll. Gotta loooooove him! Jag erkänner att jag är helt såld på serien, att den är den absolut bästa och att jag inte förstår hur jag kunde INTE se den direkt när den kom ut. Va hände?
Ser även ut att bli Norge med Linn o Angelee, bättre team. Puss då era pappskallar, over n out/D

Inga kommentarer: