lördag 6 december 2008

Tröttare?

En uppdatering har efterlysts ett tag nu och eftersom man är en hygglig själ i grund och botten så plitar man självfallet ner några rader, just for u. Veckan har passerat i vad jag skulle vilja definera slow motion tempo. Den fortsatta sjukdomen i huset har varit extremt påfrestande för alla och såklart resulterat i lipsillar till ungar och märkbart irriterade vuxna. Men vad är det att vara ledsen för då helgen äntligen har anlänt. Bilen är inne på verksta'n och räkningen därifrån vill jag inte se, om den nu är fixbar (på bilen syftat). Men eftersom det blir förlust vilket som kändes det bättre att ge bilen en andra chans än att bara skicka henne till skroten, "Hon är säker hon Gamla Bettan". Uppdatering kommer gällande det ämnet.

Har även gjort upptäckten att jag tydligen inte behöver ta mina credits. Konsekvenserna för detta verkar bara vara att jag inte får tillbaka min deposition (som jag ändå aldrig betalade) så vad är meningen att slänga ut 700 dollar på nåt som kommer vara en månads stress när man inte behöver? Sweet säger jag! Annars känns allt lite luddigt just nu, min hjärna har lagt av och jobbar inte i samma härliga takt längre. Har inga planer för helgen vilken känns mycket konstigt. Ska passa på att sova lika länge som Sleeping Beauty (eller Törnrosa om ni så vill) och spendera dessa 2 lediga dagar planerandes inför framtiden, både den snara och den längre borta. Ett brev skall skrivas till värdmor, en planering av ledigheten kring nyår måste ske snarast, planering av Hawaii och de övriga 23 dagars semester måste bokas och tänkas över. Som om det inte var nog måste även skolgång i framtiden tänkas över, alternativt bostadsplats och diverse annat. Det är kul att vara "vuxen". Skriver mer blogg i morgon! Ska försöka hamna i sleepymode på riktigt och kika på Entourage, bättre serie :)

Julbak och julmys är spikat inför nästa helg och jag måste ju erkänna att jag längtar mycket mer efter det än efter själva julafton i år, för vart är julstämningen utan snö? Bak av pepparkakor och lussebullar, julmusik och glögg, sunes jul och jag kan hålla på i evigheter... Nästa helg kommer bli kanon :) Dags att duna som man så fiffigt säger om man är en skön typ från Örebro.
Puss och godnatt! Och jag får ju inte glömma, eftersom klockan är efter 12, att hälsa Grattis Patrik på födelsedagen!!

Dagens citat: "det är som jäst i en bulldeg.. gör det goda lite mer poröst" - Johan, Om att lägga till ett "haha" och hur vida det förgyller konversationerna man har på msn.

Inga kommentarer: