onsdag 17 december 2008

Nu är det jul igen...

Kan ni tro det, det SNÖAR i den Kaliforniska öknen! Heeeeelt otroligt mysigt och julstämningen börjar äntligen infinna sig i kroppen. Har tydligen inte snöat här på 2 år så att 10cm ligger fint på marken i skrivande stund gör en norrlänning som mig glad i hjärtat. Kaos är det dock för det amerikanska folket som inte är kapabla till att köra bil i slasket. En snödag innebär för de allra flesta att man inte tar sig utanför huset, jobb och skola är helt okej att missa en sån här dag. Motorvägen stängdes även av då de inte har några plogmaskiner, man blir ju brydd.. Jag sa det till värdmor att tänk om man fick vara hemma varje dag det snöade i Sverige, då skulle man få vara hemma i ca 6 månader om inte mer. Knas! Hur som helst har ungarna och jag såklart varit ute och lekt i snön, gjort snöänglar, gubbar och lyktor.

Nu har jag tittat färdigt på Entourage säsong 4 så atte one more to go och sen är jag där ni andra entourage fantaster är, niice!! Kort inlägg idag för omväxlighetens skull. Lägger upp bilder på mina tjejer på facebook, enjoy!! Puss
Just det, även att grannungen till vänster (nyinflyttade denna sommar) kom och hälsade på oss för första gången idag och även att denna grannunge är i 20 års åldern och är söt. Kul att vi ska flytta nurå liksom..
Ahmed säger: "men hur många gånger ska ja säga till dig att alkohol och du inte går ihop ! hade inte våran vänskap vart för stark så hade den säkert oxå kastats bort pga dina fyllor "
Sanna ord min vän, även om du var smått oseriös så ligger det mycket sanning i dem. När man förvärrar situationen, när man gör nåt man inte borde, när man säger någon som inte skulle sagts, när man tappar kontrollen och inte minns..

1 kommentar:

LovisaGaëlle sa...

Faan va coolt D. Du skulle kunna tjäna lite extra pengar genom att ha en liten Skidskola med all barnen i området ;)