torsdag 25 december 2008

Torsdag!

Då var julen över och lika bra var väl det. I år passerade den obemärkt sånär som på faktumet att halva lönen gick åt till att handla klappar och lite julmusik. Hade paketöppning kl 8 am i morse! Det må vara stressigt att göra allt på en och samma dag hemma, men att öppna julklapparna på kvällen är ju SÅ galet mycket bättre än att göra det på morgonen dagen efter då man är trött, grinig och jäklig. Jag är ju ingen morgon människa som ni kanske förstått så jag satt mest och gnuggade ögonen och önskade att det kunde vara överstökat snart. Julklapparna var inte många utan nöjdheten ligger förstås i pengarna som trillat in på kontot från min kära familj och släkt där hemma. Tusen tack!! Annars fick jag mest lite småsaker som va kul men inte så revolutionerande om man säger så. Bäst var väl ungefär fotot med autografen från Corbin Blue (High School Musical star, såklart) och förhoppningen är såklart att han kommer bli grymt stor i framtiden och att jag då kan sälja det signerade fotografiet för en juste summa pengar :P HÖ HÖ.

Nu ska jag slumra in efter lite skön Twilight läsning. Mmmm det tåls att sägas igen, Edward Cullen är mumsigare än lördagsgodis!! Läste om första kyssen igår, så härlig läsning! Hi hi. Ska en gång för alla boka sista månaden med mina folks som efter en maktkamp? nu kanske bestämt sig för att vara lite hänsynsfulla till varandra och snacka igenom det hela? Från att vara tjuriga och få sin vilja fram till att tänka till, vara generös och erbjuda den andre möjligheten att få sin vilja igenom.. Så från att vara i stadiet "utsatt barn" där föräldrarna sliter och drar i en till att hamna i positionen "?" då tvisten tar en törn känns lite främmande. Va hände?

Konstaterar att julklappsutdelning på morgonen innan man riktigt vaknat är ungefär "lika charmigt som en torr skiva ost på ett dammigt knäckebröd", för att citera strandräkan själv :P Björnkram på dä henan så sätt ma igång jakta efter älga! Later guys!

Inga kommentarer: