söndag 21 december 2008

Bittert!

Det är juletider och jag borde känna lugn och glädje. Istället är jag arg och stressad, som vanligt. Har -1 dollar i plånboken och känner att julen kommer passera obemärkt i år. Förvisso har vi en sketen stackars julgran i lekrummet men annat än det var det inte mycket pynt. Mamma, vart är tomtelandskapet liksom?

Var på gallerian och handlade julklappar idag, igen. Nu är det klart och jag känner mig rätt nöjd över vad jag åstadkommit! Lite klänningar till flickorna samt ett duschkit och smycken till mor :P Done done done!

Helgen har varit lugnt och tråkig. Har mest chillat och inte fått så mycket vettigt gjort. Tittat lite film och beklagat mig över att livet är inne i en jobbig period. Är så stressad över att tiden rinner iväg samtidigt som vill åka hem. Jag vill åka hem och ladda krafterna, bli 21 och sedan åka tillbaka hit för evigt! Försöker planera nyår men det är ju lättare sagt än gjort. Vore ju kul om man va 21 liksom, eller hade ett sånt där bus-kort som en del skaffar sig, men det blev ju inge av med det.

Ser fram emot att flytta, men gruvar mig för resten. Kommer jag fixa skolan, kommer jag kunna sälja bilen, kommer jag kunna planera sista månaden snart, kommer det finnas julskinka på julbordet. Det är mycket nu, som vanligt och det kommer nog inte sluta finnas måsten förrän jag ligger tyst och begravd under jord.

Pratade med lillebror idag på skype och känner att jag måste komma hem och pusha honom i rätt riktning. Nu när pappa inte är hemma längre har han lagt av med slalom, slarvar på proven i skolan samt spelar bort sin tid på cs. Va hände? Flickvän har han skaffat sig också, tjejtjusarn där.. Mmm min bror, jag saknar honom <3

Nu ska jag varva ner med film, drömma mig bort lite och inte kännas vid allt som måste göras! Puss på dig!

Inga kommentarer: