lördag 6 december 2008

Lördag

Idag har jag alltså varit ledig. Väldigt skönt tänker ni, men för att vara ärlig har jag bara fått mer ångest. Ledighet = tid att faktiskt tänka = mer ångest. Kan väl dra slutsatsen att min hjärna inte är byggd för att ha "ledig tid" så ge mig nåt att göra nyss. Hade storartade planer för dagen som jag skrev ner i mitt förra inlägg men tror ni jag fått nåt vettigt gjort? Svar nej. Vaknade kl halv 11 i morse att Linn ringer från Spanien. Måste ju säga att detta var den bästa väckningen jag fått på länge även om mobilsignalerna kvarlämnar ett(?) tillfälligt tinitus i mina öron. Fick mig en uppdatering på läget och vi klargjorde även att det blir Norge när jag kommer hem, sweet! Från att leva i en amerikansk familj i öken till att leva mer eller mindre i ett big brother hus i Norge. Frågan kvarstår, är det ett lyft eller snäppet neråt för miss D. Hur som haver ser jag fram emot detta och sitter just nu på sängen med ett sånt där fånigt flin på läpparna. Ni vet ett sånt där när man drömmer sig bort in i sin egen lilla värld där molnen är rosa och man kan hoppa på dem som om de vore studsbollar.

Whatever, efter det var det frulle på schemat. Kelloggs special K med torkade jordgubbar, vad annars liksom? Kilade sedan kvickt upp på mitt rum för att undvika ett 3 barn långt följeslag, jag var snabbare :) Har därefter kikat på Entourage hela dagen, fast jag borde göra annat. Men det är ju så lätt att fastna när det är så bra.. Det här med att stå emot frestelser är inte min grej har jag konstaterat både 1 och 11 gånger och det tåls att sägas igen. Jag satt häromdagen och funderade på varför jag går upp i vikt och tyckte det var lägligt att skylla på att jag har matglada vänner så skyldigheten ligger såklart på dem. Meen om jag ska vara klok nog att tänka steget längre så är det faktiskt jag som helt enkelt inte vet hur man säger nej till mat. Tyvärr, mat är alltid välkommet. När man är glad, ledsen, upprörd, arg, upp-i-hejsan, förtvivlad u name it och mat is there och det kanske är dags att kompromissa lite... hm

Vidare kan jag meddela att jag senare tog en promenad så jag har ju det att vara stolt över iaf, kors i taket. Hände inte mycket under de 45 minutrarna mer än att man gick runt öknen och trallade för sig själv med hörlurarna till mp3n långt in i örat. Fick en otroligt lång ögonkontakt med en katt som för övrigt fick mig totalt ur balans, nära en sån där pinsam vurpa man gör när man ser en riktigt snygg man, meen nu var det ju bara en katt så det var bara att fnissa lite för sig själv (hihi) och gå vidare.

Har även funderat lite över min ekonomi och behövt göra den upptäckten att den inte precis är på topp just nu. Känns lite tungt när jag har 30 dagar i feb/mars då jag vill resa och göra så mycket som möjligt av. Kanske slutar med att jag får leva på gatan och käka sopor, men vad gör det om 50 år? ;) Man måste ju vara positiv när det går som sämst och med mig värdefullaste ägodel (Bettan) inne på verksta'n i ouppdaterat skick känns läget lite tungt just nu. Vill ju som få ut lite pengar när det är dags att sälja vrålåket så fortsättning följer är väl allt jag kan krysta fram för tillfället.
Tittar på film just nu så jag är lite distracted. Han är ju med, snyggingen från Lipstick Jungle so... lite ögongodis blidde det iaf denna lördagen! Hörs nåt framöver! Puss

Inga kommentarer: