söndag 14 december 2008

Lucia!

Så var helgen ett minne blott och måndagen på g med stormsteg. Känns som vanligt väldigt drygt och har väl spenderat mestadelen av söndagen med att deppa över detta faktum som är ack så ofrånkomligt. So anyway, helgen var en riktigt rolig sådan och för en stund där hade jag lite julstämning så det var ju härligt.

Slutade tidigt från jobbet på fredagen för att åka ner och delta i au pair mötet, för omväxlighetens skull. Blev ju "baara" 40 minuter sen, men det gjorde inte så mycket då det enda man skall göra är att skriva sina initialer på ett papper och sedan gå. Känns som ni kanske förstår sjukt meningsfullt att åka ca 6 mil (alternativt 35 min på motorväg) för att sätta en kråka på ett papper, men atte det är ju bara att gilla läget. Gick därefter och tog en kaffe med Niina, min finska vän, för att sedan spontanshoppa lite (ojojdå, jag som inte hade några pengar). Drog därefter en sleepover och snackade om livet. Mycket bra kväll trots omständigheterna.

Lördagen kom som ett brev på posten och det så kallade julbaket skulle äga rum. Tog ett tag att få alla organiserade och komma upp med en plan för dagen, men efter många om och men anlände vi till Newport Beach med samtliga ingredienser. Johan och Robin hade pyntat lägenheten lite så mysstämningen kom direkt. Satte därefter igång med det stora baket och eftersom ingen riktigt visste hur man bakade så tog jag initiativet, var galet pappad av någon anledning (hur kan man inte vara det). Tyvärr så är jag ingen mästerbagare så hur det slutade kan vi sammanfatta med ett ord, KAOS. Lussedegen blev god men ack så den jäste. Vi hade lussedeg överallt, spis, bord, kläder, händer... Vi köpte även en papparkaksmix på affären och det var ena besynnerliga ena. Ej goda då de kom direkt från ungnen men efter att de fått stått och svalnat av lite så var de helt klart dugliga, om nåt lite brända? Hade som tur var backup från IKEA. Knäcken var det största skämtet på länge.

Robin och Desirée tar sig an jobbet och det ser lovande ut där ett tag innan den råkar koka för länge och bli hård som sten. Verkligen hårs som sten och jag tror samtliga hade knäck som satt fast som lim i munnen. Gott :) Därefter var det dags för det stora lussebullebaket och jag säger då det, va hände? De blidde inga lueebullar, de blidde platts lusseplåtar. SJukaste jag sätt, då det var dags att pensla dem med ägg så sjönk de ihop till 1/4 del av vad de en gång varit. So, inge vidare lyckat bakmässigt, men ack så kul vi hade åt eländet :) Glöggen var god, tills den spetsades rejält med rom, det var väl då det skenade.. Sunes jul pumpades ut via Youtube och det är ju för charmigt alltså!! Sen blev det helt plötsligt svensk rap i form av snook, sober och gänget för att därefter dra av några härliga klassiska julsånger. Kul att man var blyg på att sjunga, not. Tack för denna kväll allihopa, hur kul som helst!! =) Synd att man blir så sne när man dricker alkohol dock, I'm sorry!

Dagen spenderades med Johan och Robin, mestadels tittande på Amerikansk Fotboll. Vad annars? :P Sen bar det av hemåt och jag hann gå igenom vakenhetens alla stadier från sömnig till klarvaken och allt som händer däremellan. Va helt säker på att bilen skulle gå sönder igen då den började gå 50mph i uppförsbackarna (det ska gå minst 65) och växlarna flippade. Men jag kom hem helskinnad och bestämde där och då att det längsta Bettan kommer åka i fortsättningen är till LA. Därefter får det bli tåg, buss, whatever there is. Inga mer incidenter nu snälla.

Har varit en körig vecka och det har minsann märkts. Fick helt plötsligt ett redigt acneutbrott i ansiktet och hade ungefär lika många skavanker i ansiktet denna vecka som jag haft sammanlagt hela mitt liv. Säger ju en del och jag kan bara hoppas på att denna vecka blir lite lugnare. College är registrerat och betalat så nu återstår att beställa böckerna, ett parkeringstillstånd och därefter ska de va good to go den 5e jan när det börjar. Ser lite fram emot detta faktiskt, kan bli skoj även om det sved i ekonomin. Fick även superhondans riktiga registreringskort idag så nu krävs bara en betalning och därefter är det fint med det också. Tack! Veckans måsten är ännu oklara, hörde ju nåt om att det är dags att planera sista månad/nyår så vi får väl se då...

Nu ska jag läsa lite bok och sedan sova, är galet trött! Imårrn blir det jobb, tjoho kan knappt vänta! Men det är bara 2 månader kvar nu, sen blir det lite resa och sen är det hemgång. Känns bitterljuvt, så vi får se då! Hörs snart igen. So long! Pusspuss

Inga kommentarer: