måndag 29 december 2008

Dagensom bara försvann..

Fick ledigt idag, meddelandet kom sisådär runt 11 tiden i går kväll. Ett sent beslut hade fattats att familjen tänkte bege sig till Disneyland och att jag INTE fick följa med. Sjukt taskigt tycker jag då Den Lilla Sjöjungfrun för mig är lika stor som Beyoncé i nutid och Lejonkungen känns lika aktuellt som att supa sig full och festa varje helg.. Ah, kanske lite konstiga metaforer men ni förstår vad jag menar och eftersom vi pratat om att åka till Disney hela familjen hur många gånger som helst enda sen i somras så känns det bara jävligt awkward att när det väl sker så är jag inte medbjuden. Jag anklagar husets far för detta, fy Fabian.

Har fördrivit dagens vakna timmar med att läsa min bok som jag tjatat om lite väl mycket på senaste tid, Twilight. Läste ut den och har börjat på den fortsättande boken i sagan, New Moon. Så galet bra läsning även om jag efter 7 timmar känner att jag kanske fått nog för idag. För vad är Bella Swan utan Edward Cullen. Jag gråter med henne, hur kunde han lämna henne så där? Kärleken är inte evig, det har jag konstaterat för er alldeles för många gånger men i detta fall kommer han nog tillbaka. Frågan är bara hur mycket tortyrerad(?) läsning man ska behöva stå ut med innan han är back.

Har inte gjort så mycket annat faktiskt. Pratade med min fina vän Robin idag i telefonen i en oändlighet, man har så mycket att säga när man tänker i samma banor :) Det va nice! Annars har jag mest stressat över alla måsten jag har just nu. Måste fixa ett jobb hemma, söka utbildning, studera inför högskoleprovet, sälja bilen, fixa böckerna till skolan här och faktiskt börja skolan på måndag, packa mina grejer inför helgens(?) flytt till nya huset, planera nyår, planera sista månaden... ALLT. Och när jag har så många saker som måste tas itu med på samma gång så sitter jag och stirrar och kan inte förmå mig att ta tag i något. Vet inte vart jag ska börja, vet inte hur jag ska fixa med allt så såklart fick jag ingenting gjort denna lediga dag. Great!

Nu ska jag återgå till min bok och försöka sova. Just det måste ju nämna helgen också när jag tänker efter. Den va crazy. Åkte till Hollywood och festade med mina två finska vänner. Förfestade gjorde vi på hotellet och sen drog vi på cluben. Därefter träffade jag min grönögde vän från i somras och det var ju kul att ses igen. Sen flippade saker och ting ur då dörren till hotellrummet där min väns vän bodde gick sönder och min vän åkte iväg med en silvrig skåpbil mitt i natten osv. Oroa dig inte mamma, allt gick bra till slut men jag måste säga att jag var riktigt otolig!!

Godnatt, PUSS

Inga kommentarer: