måndag 22 december 2008

Mer Jul, ge mig!!

"Så ge mig trettio grader kallt,
tomtar överallt
och en skog av gröna granar.
Jag vill ha snötyngda hus,
tusentals ljus,
kulörta kulor i drivor,
bjällerklang
som ackompangemang,
på alla julens skivor"


Bästa jullåten!!

Vad hände med julen i år då? Vart är julkänslan?? Slog mig ner framför vår lilla gran i afton och tittade på de lila ljusen samt lyssnade på julmusik så det ekade i härlurarna men tror ni jag fick julkänsla för det? Nej, ge mig mer juuuuuul!! Jag älskar julmusiken, så otroligt vacker att man bara vill brista ut i sång och allt är så himla bra och fantastiskt.

Vänta 2 sec, nu hamnade The Jonas Brothers på spelningslistan och förstörde mitt julmys, måste byta.. (Piiinsamt). Man har ju hur som helst sina julfavoriter och en skiva som jag gillar skarpt är Carola med Jul i Betlehem. Säga vad man vill om Carola men sjunga det kan hon då i alla fall! All I want for christmas i you är ju en annan dänga som skall spelas samt de klassiska "stilla natt", "nu tändas tusen juleljus", "tänd ett ljus" osv.. Mm det brukade ju vara mysigt det där, men efter julebaket och den 10 cm snön som varande i 1 dag så dog de små julkänslorna som börjat gro.

Har som vanligt inte så mycket vettigt att orda om. Har börjat läsa Twilight på riktigt och den är ju SÅ bra! JA! Om man ändå träffade Edward Cullen på riktigt!! Nyår ser fortfarande rätt mörkt ut, har inga direkta planer så vi får se vart det kan leda..

Nu ska jag läsa och imårrn ska mamma äntligen få boka resa hit. Tack kära familj för julklappspengarna!! Kanske kan man snart ha råd att betala för tak över huvudet under den sista månaden. Vore ju fint! Blir Bettan såld kanske jag även kommer ha råd med lite mat, JA va härligt :) Hörs vänner, skriver ett God Jul inlägg imårrn!! PUSS

3 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar Carolaaa!:D Ge mig mer Carola! GOD JUL btw!
PUSS Maja

Anonym sa...

God Jul d! hoppa du far en bra dag imorgon. och jaaaa twilight ar underbar. laste ut andra boken igar och jag ar kar i edward cullen, ge mig han, nyss! puss&kram

Desire John sa...

Haha jag också, eller jag älskar hennes röst. Resten är bara för mycket! Puss