måndag 8 december 2008

Where did my money go?

Godkväll!
Jag fick mig just en redig utskällning av kära mor i Sverige. Hon tror jag blivit galen och skall sätta sprätt på varenda krona i min sparfond samt massa annat. Kan meddela att jag är lugn än så länge men att det snart brister. Vad hände med pengarna liksom? Hade ett fint reskapital att starta med. Sen köpte jag bil, bilen gick sönder, bilen bogserades upp hit, bilen åkte in på verkstan och helt plötsligt sitter man här med no money och en skolräkning som måste betalas lagom till jul. Det är ju skönt att det går bra för en gång skull.

Lite nyttigt är det att bli utskälld ändå. Har insett vad dumt det är att riskera hela grejen med studierna. Det hela skulle säkert gå bra utan att jag tar klasserna och allt pappersarbete ordnar sig troligen och jag skulle spara $700. MEN tänk om de kommer på mig med att mygla. Då kan jag ju kyssa farväl till drömmen att plugga i usa o kanske till och med att få åka hit någonsin igen. Dessutom kanske det blir problem sen i framtiden då jag blivit stämplad som intygsförfalskare och diverse. Nu är det ju inte riktigt mygel det var snack om utan mer att inte ge all information. MEN faktum kvarstår att kommer de på mig så är det kört och det är dumt att riskera. Vad gör $700 hit eller dit om 30 år när jag är stenrik liksom? Hehe!

Hur som helst, tack mamma för att du fick mig att vakna upp. Jag menar, hur dum får man vara egentligen! Det är lite hemskt det där med hur mycket man kan påverka sin egna instinkt, att tänker man på ett sätt tillräckligt länge så låter tillslut det mest orimliga fullkomligt tänkbart och vettigt. Aa, pjuuh det är tur man stoppades i tid i sina knepiga tankar. Skärpning!! Dessutom ska jag ta en klass som kommer kunna vara till nytta i framtiden. Vägledning inför vad jag vill bli i framtiden, vilka mål jag har och vad jag vill plugga. Är ju precis vad jag behöver egentligen! + en psykologiklass vilket jag hoppas och tror kommer bli intressant, så yes jag ser på nåt vis ändå fram emot de klasserna.
Ska hämta bilen i morgon, ja den är KLAR!! Eller rättare sagt ska mekanikern komma och hämta upp mig eftersom jag är billös. Ska sedan till DMV och göra klart pappersarbetet och försöka fixa mina plåtar o registrering. Det SKA funka! Uppdatering kommer i morgon men håll tummarna nu är ni snälla!!

Det var väl allt jag hade att säga för ikväll. Snabb ändring i tankebanorna och återigen, tack mamma! Jag var arg, men nu känns det mycket bättre! Ska kika på lite Entourage nu, egentligen vill jag ju bara vara lika slapp som dem! Känns det bra så kör man på det och annars kommer det nya möjligheter. Avslappnande serie, galet grym! Puss då!
PS (som alltid) Säsong 3, Vegas baby vegas, HAHAHA roligare avsnitt alltså!! DS

Inga kommentarer: