tisdag 2 juni 2009

Happy Thanksgiving!

Ja, jag vet att det inte är rikitgt dags för Thanksgiving i detta land än, men vem säger att man behöver vänta ända till November för att käka all den delikata maten? Not us!! Jag beklagade mig för några veckor sedan att jag kommer ju att MISSA Thanksgiving i år eftersom min sista jobbdag i familjen är ett par veckor tidigare än högtiden själv. Tanken på att missa denna fest kändes lite tragisk eftersom detta är en högtid och mat som vi inte käkar i Sverige och jag tyckte det var riktigt gott förra året. SO, bara för det så lagade min älskade värdmor en thanksgiving middag till mig IKVÄLL så att jag skulle få njuta av maten. Kalkon, stoppning, potatismot (med pecannötter, brown sugar och crums) gravy och hela köret. Det hela med ett glad vin! Jag blev helt rörd över denna fina gest och har insett än en gång att jag har välrdens underbaraste värdfamilj.

Jag bjöd in Fröken Lingmerth (barn nr 7) på denna fest eftersom hon också kommer åka hem innan detta äger rum. Så ja, tack så hemskt mycket värdmor!! Vi satt kvar efter middagen och snackade lite med henne vilket alltid är lika intressant. Visade sig att värdfar en gång i tiden vunnit en tävling på MTV då han som pris fick en lyxresa till Kalifornien och fick gå på filmpremiärer, träffa kändisar på tumanhand, besöka Playboy Mansion och massa annat lyx och skoj. Vi refererade det som hans livs upplevelse även om han försökte släta över det hela med att säga att hans bästa tid är NU med sin familj. Jojo.... haha!!
Efter middagen njöt Slippery S och Big D av lite youtubande innehållande bland annat vår jämtländske stjärna Sober, eller ska jag kalla dem Ismen? Och allas vår Björn Gustavsson. Sen bar det iväg till affären där vi köpte ingredienser som vi en 39 min senare gjorde grönsakssoppa på! Nu jävlar vankas det diet!

Dags att sova, Puuuuuuuuuss!!! Kul att så många läser min blogg btw, 455 läsningar i maj månad tycker jag är guld värt! :) Over n out! Imårrn ska jag dessutom ha hand om nattning för de tre mindre barnen som inte får följa med på baseball matchen. Kul jul, hoppas det går bättre än vad jag förväntar mig. Skrikiga bebisar och en hopplös 3 åring känns rätt..... hopplöst det också!

Inga kommentarer: