torsdag 11 juni 2009

Sovmorgon!

Hej gott folk! Snart är det midsommar men vart har det fina vädret tagit vägen? Inte ens helgen ser ut att bjuda på solsken och vad tycker vi om det egentligen?

Dagen har varit mycket seg och båda jag och värdmor konstaterade att jag kanske inte behöver jobba fullt så mycket som jag gör varje vecka. Hon sa det ikväll att "jag älskar att ha dig runtomkring så ta det inte personligt men ibland känns det som att vi inte behöver dig fullt så många timmar varje dag". Personligt är det sista jag tar detta som och tänker frihet och mindre arbetstimmar istället så förhoppningsvis blir det en ljusare framtid. Inte för att jag inte gillar familjen, bara faktumet att jag är rätt mätt på barn efter snart 16 månader. Inte länge kvar nu alltså ändå...

Tog på mig att jobba lite längre idag så att värdföräldrarna kunde gå till en middag och stödje bröstcancer. Helt okej tyckte jag och fick sovmorgon imårrn 2 timmar som tack för besväret. Jag har lärt mig en sann läxa under detta år som vuxen och det är att allt handlar om att ta och ge. Som tonåring förstår man inte riktigt symbiosen och tycker att allt som har med hjälpa till och ställa upp att göra är helt åt helvete "varför måste jag göra det för". Nu ser jag istället hur allt hänger upp, hur mycket gladare alla blir då flexibiliteten och de goda gärningarna finns där och att alla faktiskt vinner på det. Tack för att jag äntligen fattat detta, det hjälper i vägen till att bli en god människa!

Nu ska jag krypa ner och kika på Twilight (min religion) och försöka slumra in så småning om. Jobba lite och sen kanske det blir så att vi beger oss till älskade target och gör av med lite pengar på bikinis osv. Blir även firande av svensk midsommar i Battery Park i manhattan och det känns som det kommer bli en höjdarkväll med massa snygga svenskar :) Var absolut inga problem flr familjen om jag jobbar lite kortare nästa fredag, softish!

Puss på er, ju mer jag snackar med er där hemma desto mer längtar jag efter er! <3

1 kommentar:

Linn sa...

MAAAÅÅHWWW! Jag vill vara med dig på midsommar!!!!!!!!!!!!