torsdag 4 juni 2009

Solen, var är du?

Sitter här och sippar på min "Slim-Fast" som ersätter dagens lunch. Drycken smakar som chokladmjölk så nöjet över denna diet-kur är helt på min sida. Känslan i kroppen är bra. Nyduschad med blött hår, fräsh, en nykombinerad outfit och en timma kvar av rasten, kan det bli bättre?

Riktigt så här bra mådde jag inte för en timma sedan då jag hängde över toalettkanten och hoppades på att någon snäll själ kunde ta mitt liv. Var ute och joggade idag igen och när jag är 5 minuter hemifrån så börjar jag må så jävulskt illa, IGEN! Detta fenomen inträffade även i måndags, ni som följer bloggen vet, och idag var det tydligen dags igen. Måndag, torsdag... innebär det att nästa gång kommer bli på söndag? Jag vet inte vad det är som händer med mig men lite scary och obehagligt är det definitivt.

Juste, innan jag började må dåligt så såg jag de mest udda djuren på min joggingrunda. Först håller jag på att springa över en hare - trodde jag.. Det visade sig vara en UGGLA i miniatyr som satt där mitt på gatan och bet ihop näbben men jämna mellanrum. Helt fascinerad av denna beskådelse försöker jag gå närmare utan att skrämma iväg den. Ett infall flyger över mig och jag börjar härma ljudet som kommer från ugglans näbb vilket jag inte skull ha gjort. Rätt var det är spärrar den upp ögonen mer (är det möjligt?) och skriar rakt i örat på mig "IIIieeeEeeIIieÄää". Med andan i halsen snabbar jag på stegen bort från detta ilskna djur och finner tillslut lugnet igen ett par minuter senare - när jag istället börjar på illa :P Håller sen nästan på att trampa på ett par chipmunks (jordekorrar), var det Alvin måntro? ;)

Puss, over n out! /Big D

2 kommentarer:

Linn sa...

HAHAHHA! Askul!

Lisa sa...

Men Des! Du ar val inte med barn? jag menar om du spyr o sant?
Puss o Kram fran Polen!