söndag 14 juni 2009

Söndag!

Jag vet inte riktigt hur jag ska känna för det faktum att det har blivit söndag så kvickt denna vecka. Ibland tycker jag att söndagar är hur mysiga som helst med inga måste och man vet att man har heeeeela dagen tills det är dags att börja jobba igen dagen efter. Andra söndagar känner jag bara stressen i hela kroppen att snart är ledigheten över för denna gång och ångesten över jobbet spelar in. Jag tror det är så det känns idag. Klockan är 11.50 am här, Steph och jag sitter med varsin dator i knät och har inte ens orkat kliva upp up sängen för dagens aktiviteter. Jag tror det regnar ute och vad kan man göra för skoj då som inte kostar pengar?

Det är normalt sätt regeln att för att klara sig undan billigt i detta land så måste man stanna ute. Så fort man går in någonstans varesig det är ett fik, en galleria, en bio, ett museum, ett hus osv så kostar det pengar, pengar som vi inte har.. Lönen denna vecka spenderades dag 1 innanför Targets röda dörrar. Target är för er som inte vet, en butik som säljer allt från smink till leksaker, till borrmaskiner, kläder och sängar. De har det mesta vilket leder till att det alltid kostar en stor slant när man väl går in här. Nödvändigt är det dock då man alltid har en gammal lista liggandes med saker att införskaffa vid möjlighet. Så det är inte som att man spontanshoppar utan oftast går man förbi just rätt saker (eftersom de har allt) och utbrister "Oh det där ska jag ju ha", "Det måste jag köpa", "Dääär är det ju" osv..


Igår kväll tittade vi på film hemma hos mig och åt frozen yoghurt med bär, riktigt gott om man bortser från isbitarna vi hade lagt i för att frysprocessen skulle gå snabbare. Så nästan gång - mer tid. Vi såg "Slumdog Millionaire" som jag inte sett än och jag måste hålla med resten av världen att det var en otroligt bra film. Så välgjord, ihopflätad, genomtänkt, vacker... Grymt bra film alltså så har ni inte sett den så gör det!! Lätt värt!


Senare på kvällen såg vi också New in Town med Renee Zellweger och den var väl rätt mysig ändå även om det är en sån här romantisk komedi som man sett i olika varianter 100 gånger om. Det blir ju inte ofta fel om man säger så! Så good shit!


Som en liten slutspurt måste jag berätta att jag och Steph var på bio i fredags och såg HANGOVER. BÄSTA och ROLIGASTE filmen på längeee så den måste ni se alla ni som inte sett den. Måste ses!! Nu ska jag käka frulle! Puss / over n out!

1 kommentar:

Steph sa...

sjukt vilken film-helg detta är o har blivit! bio, o gfilmkväll igår o nu ilmdag! ;) fan va nice. bästa sättet att avverka filmer man alltid velat se o spara pengar. tacka vet jag nedladdning.. OOPS, olagligt.. well, LIVE ON THE EDGE!! ;)

love u (L)