tisdag 30 juni 2009

He's just not that into you!

Såg jag och Elina ikväll efter många om och men. Trots allt negativt jag hört om filmen i fråga tyckte jag den var en liten pärla sådär lagom skön och pinsam, exakt den kryddan jag letade efter i skafferiet ikväll. Hade först tänkt att gå på bio, värdmor har nåt award-kort så om man tar med det går man på bio gratis på tisdagar! Vi åkte iväg med glatt humör och var redo att se den nya Proposal (stavas det ens så?) meen humöret svängde ungefär lika snabbt som regnet kom. ALLA skulle tydligen på gratisbion idag och vi fick fightas för att ens komma in i entrén till salongen i Larchmont. "3 biljetter kvar" säger biljett-kontrollanten så fort vi stegar in i rummet, totalt dränkta av floden utanför. "Slutsålt" säger han 2 min senare och Des och Elina känner hur glädjen försvinner. Med lite hopp kvar i kroppen åker vi iväg till Mamaroneck och försöker där. Kön utanför (i regnet) är ungefär lika lång som kinesiska muren och att hitta en parkeringsplats kändes ungefär lika hopplöst som att hitta en nål i en höstack. Soo, blev en hyrfilm istället och lite godis (ajajaj) och ett större lycka till nästa gång då vi ska vara först till the battlefield!

Over n out / Big D!

Inga kommentarer: