lördag 20 juni 2009

Whatever!

Bästa midsommar festen ever måste jag börja med att säga. Ligger här och njuter av alla minnen från gårdagens galej och änskar jag fick uppleva det igen. Jobbade en sväng på morgonen för att sedan få ledigt vid 11 och göra mig i ordning för lite midsommar firande i Battery Park, NYC. Sätter mig i gräset med Elina och alla tusentals svenskar som totalt täcker de härligt gröna gräsmattorna. Började med att göra min första midsommarkrans - check. VI fick en liten bukett blommor, 2 grejer med ståltråd och lite löv. Blomutdelaren flörtar in sig lite med oss och kommer 10 min senare och frågar om inte vi kan göra en sån fin krans åt honom med. Självklart säger vi, varpå han helst seriöst lastar på 15 extra blombuketter på bordet framför oss. Niiiice tänkte vi då vi kunde göra de snyggaste blomkransarna där! 15 min och 3 kransar senare sätter vi oss på gräset med våra petflaskor (med diverse i) och inväntar de andra tjejerna. Galejet tar fart på riktigt och snart sitter vi i parket utanför Ground Zero och leker fruktleken, ni vet den "Papaya papaya till mango mango... och så fortsätter man ända tills alla visat tänderna och åkt ut..) Hur roligt som helst innan det är dags att dra på sig partypjucksen och dra på fest. Galet roligt, där vi dansade med en crazy asiatisk tjej och hennes spanske sliskiga spanjor. Hur sköna som helst! Blev även lite hemligt flört med en typ där inne och jag måste säga att jag saknat den uppmärksamheten. Looove it, tyvärr får man mersmak! OOOOH! Sen åkte Elina och Des hem till mig och sov, efter diverse omvägar och tåg! Peace på den! Och tack älskade Stephanie för att du kom och hämtade oss mitt i natten på tågstationen! <3

Dagen idag har sovits bort, vaknade kl 3 och fick panik över att det var så sent! Elina och Des käkar frulle, duschar och tittar på film för att sedan fixa till sig ännu en gång och åka till Spephanies hus och träffa hennes föräldrar. Huuur underbar kväll som helst och jag kan bara säga att jag älskar familjen Lingmerth med hela mitt hjärta! Härligare människor får man leta efter och kvällen har bjudit på så mycket historier och så mycket skratt att jag seriöst inte ens skulle bli förvånad som jag skrattat till mig magrutor då jag vaknar i morgon. Så det var helt klart en kanonkväll TILL. Denna helg blir bara bättre och bättre! Kunde inte låta bli att fälla lite tårar också. Steph och hennes syster Mickan satt och kivades lite, ni vet så där som systrar gör ibland och jag fick mig en sentimental chock i kroppen. "Här sitter jag och gråter" utbrister jag med gråten i hals och ögon. Så underbart att se vår beloved Steph såååååå lycklig och jag kände ett stort stygn av saknad över min egen familj! <3 I miss u!

Men ja, nu går jag till sömns med ett glatt leende på läpparna och ser fram emot att träffa ELina imårrn för en ture turist tur till manhattan. Lite fler check så är helgen fulländad! Tack Stephanie, Elina och Stephs familj för att ni förgyllt min helg. All kärlek! <3

Inga kommentarer: