söndag 21 juni 2009

Tack för en underbar helg!

Helgen avslutades med lite Ture Turistande i The BIG Apple. Des och Elina tog liite sovmorgon för att sedan hoppa på tåget (inte t-bana idag då jag har haft en sån konstig magkänsla av att nåt negativt kommer hända) ner till Manhattan. Hoppade av på 125th Street, Harlem och började vandra västeråt för att ta kort på lite byggnader och skit. På vägen dit hittar vi ett Marshalls som vi bara inte kunde gå förbi utan att gå IN. Självklart blev det där också ett inköp av ett par Jessica Simpson skor, sjukt nice!

Vandrade därefter vidare till ca 113rd St där vi hittade St: John's Cathedral som tydligen är världens störta katedral. Och stor var den, och huuuuuur fin som helst!!! :) Vi stegade in där med tysta steg och lät ögonen vandra längs de vackra väggarna och det enormt höga taket fram till altaret där de predikade. VÄldigt stämningsfullt och absolut värd den långa vilsna vandringen. Tog på vägen även en massa härliga kort i Morningside Park som var hur fin som helst. Efter katedralen knatade vi på till 116th st och Columbus University där vi fotade de fina Low Library och byggnaden mitt emot, väldigt maffiga, stora byggnader, ni vet sånna det finns så många av i denna stad!!

Sen var det full fart söderut genom Central Parks svängiga vägbana. Efter diverse svängar åt alla håll och kanter och en hel del regnskurar senare beslöt vi oss att gå länge 5e avenyn istället, i Upper East Side där folk har likte mer stil och pengar. Såg även Guggenheim museets utsida som är väldigt snygg och unik enligt mitt tycke. LÄgger upp massa bilder på facebook sen efter helgen! Tack igen för en underbar helg!! Och jag måste säga bra kämpat till både mig själv och kära Elina för att vi ooorkade gå typ tusen gator idag i en fuktighet liknande en regnskog. Love!

Imårrn är det sovmorgon till 8, faktiskt stoooor skillnad mot 7 så jag är nöjd även om jag kommer ha de större barnen en hel del nu! Puss!

Inga kommentarer: