tisdag 16 juni 2009

Och bilen går bra?

Det verkar vara någonting otalt med mig och bilar i detta land. Aldrig så funkar dem som de ska och alltid ska man behöva sitta och ojja sig över fanskapet. Jag menar om ingenting drastiskt händer som att få motorstopp på en motorväg utan väggren, eller att gaspedalen fastnar i botten, eller att man blir mosad mellan 2 bilar i en fruktansvärd krock så händer allt det andra. Typ som idag. Des slutade kl 5 och frågar direkt om det är ok att hon använder bilen denna kväll. Värdmor säger såklart med ens ja och bilar flyttas omkring på uppfarten för att jag ska komma ut med min lilla guld, skitbra! Des njuter av att vara ensam hemma (händer det ens?) och passar på att snacka lite med gamla goa vänner i Sverige lalala. Sen slår klockan 7 och det är hög tid att börja ta sig utanför dörren. Startar bilen - check och börjar rulla längs gatorna. Vid andra svängen inser jag att nåt är fel. Varför i helvete blinkar inte blinkersen när jag ska svänga för? Lite tveksamt stannar jag bilen och blinkar höger, vänster, halvljus, helljus... Ingenting funkar, det enda som är igång utan problem är i detta skede radion som spyr ut "1, 2, 3, 4 ono dos tres quatro....". Great!

Jävligt irriterad ringer jag upp Steph och säger att det blir hon som får köra iaf. I ain't drivin a car without lights in the dark! Inget annat att göra än att rullatillbaka de 50 meter från huset jag kommit och invänta Slippery S och hennes Jeep. I min väntan får jag för mig att lyfta på huven och kika om jag ser nåt mysko. Jag tittar oljan, tittar så inga kablar är lösa och tittar lite till men allt ser ut som det ska. Sätter igång bilen på test och tro på fan att blinkersena funkar? Johodå! Lite lättad går Des med raska steg fram till huven igen och ska stänga. Stänga sa jag.... Vaffan är problemet? Nu är det nåt fel på HUVEN istället. Locket går inte att stänga hela vägen ner utan skuttar upp igen så fort jag testar, great.... Va gör vi nu? Des står i sin klänning och mekar, trycker lite, drar lite, fixar lite men ingenting verkar funka. Inte ens att sitta lite försiktigt på huven får det att klicka igen. Steph och Elina anläder kort därefter och DÖR av skratt åt hur jag ser ut. Ballerina skor, tights, klänning, svettig panna och KOLSVARTA händer (ni vet som en äkta mekaniker). "Kuuuul" tänkte jag och satt sedan tyst i Stephs bil med kommentaren "Prata inte med mig" i ungefär 10 minuter.

Innan vi for iväg skrev jag en lapp till värdfar och förklarade läget. Meningen "Jag rörde INGET" skrevs i stor stil på papret för att de skulle fatta det inte var MITT fel och att JAG förstört en bil TILL. Skickade även sms och bad honom kika på den när han kom hem. Ett informationsfattigt sms som jag hörde sen fick värdföräldrarna att rynka lite på pannan och undra huvida de skulle vara oroliga för mig eller ej. Det stod i princip "Kan du kolla på huven när du kommer hem, mer info hittar du på köksbänken" där lappen låg.. Lol! Men men, nu är det fixat i alla fall!

Som tur var är vi ju i USA och vad kan trösta bättre än en kvällstur i gallerian och massa shopping? REA på Victoria's Secret började idag och jag shoppade ny bikiniöverdel, en bh, brunpuder, ögonskugga och nagelfil. Därefter gick vi på favoritaffären Forever 21 och köpte en klänning och en väska. Hejdå $100!! Glad blev jag i alla fall och det var väl det som var huvudsaken?

Har haft lite klädvisning för Stephanie ikväll och insett att jag har sjukt mycket kläder som jag inte ens använt. Shoppar man för mycket om man bara köper och hänger undan utan att ens använda plagget eller komma ihåg att man har det för den delen? Jag tror det är lagomt iaf, det känns gött!

Nu ska jag läsa om Linzos flörtande, sjunka ner med min bok och sedan slumra in sött med en god sovmorgon (en hel timma, till kl 8) att invänta! Godafton gott folk / Big D!

Ps, snart kommer Stephs familj hit, om 2 jävla dagar! Är så glad för hennes skull, vilken lycka!! :D

2 kommentarer:

Linn sa...

HAHA, bästa kvällsläsningen hurru :D

Desire John sa...

lätt!! :)