måndag 1 juni 2009

Måndag = Sitta och spy bakom en buske!

Idag är det måndag igen och ni må tro att jag blev himla glad när jag insåg att jag skulle jobba 10 timmar i streck idag med start kl 7, not. Jobbdagen tog i alla fall slut fortare än väntat och Des hade 500 saker att ta itu med. Tror ni det hände? Svar nej. Åkte iaf med värdfar och hämtade upp min bil så nu kan jag officiellt köra runt med den, kanoners! Åkte och hämtade upp Steph hos henne för att spela basket. Vi parkerade därefter hemma hos mig och sprang till planen, jag menar hur hurtiga får man bli? VÄl vid basketplanen började jag må superilla, så istället för att lira så kilar jag iväg och sätter mig helt ensam bakom en buske och spyr. Blääää! Mår alltså inge vidare i skrivande stund och tackar Elina för att hon var vänlig nog att skjutsa hem mig.

Helgen har varit rätt bra! Fredag = äntligen en kväll ifred, bort från allt kaos och alla människor och bara sitta på mitt rum och göra absolut ingenting. Behövligt! På natten kom Stephanie och hämtade upp mig så jag sov där. Hade liten presentutdelning, Stephanie fyllde år, också innan vi somnade och jag tror hon blev glad. Lördagen kom på besked och det var presentöppning, tunnelbana till city, hårklippning, bikinishopping (hör och häpna), tunnelbana hem, matinhandling, matlagning och sen bar det av på den planerade picnicen med Elina och Angelica.

Vi åkte till en park i staden bredvid och det var hur mysigt som helst. Satte oss med filtar och ljus på golvet i ett litet lusthus med utsikt över havet, så himla fint var det. Där njöt vi av mat och dryck tills vi såg en ficklampa som kom svepandes emot oss. "What are u doing here? The park is closed ! You have to clean up this mess and leave!" Detta uttalande kom ifrån lokalpolisen som tydligen tyckte att picnic med tända ljus i en stängd park var en mycket dålig idé. Aja, vi hängde inte läpp över det (så länge). Begav oss istället tillbaka till Stephanies hus och fortsatte vårt mysande på hennes baksida. Lovely!

På söndagen bagav vi oss till Mamaroneck (en stad bredvid) och lade oss på gräset några timmar och solade. Mycket nice! Sen åkte vi hem och fräshade till oss, jag kikade klart på mina sista sex and the city avsnitt (Har du tittat på alla avsnitt, alla säsonger) för att därefter avsluta denna söndag med Sex and the City, the movie! :) Tack för helgen, det var varit riktigt nice!

Har även gjort lite kreativa grejor idag då jag hjälpte min bror att skriva sin novell till svenskan. Tyckte det var så kul så jag råkade visst skriva nästan hela åt honom, ojdå. Så jag hoppas han blev hyffsat nöjd, finns ju liksom en viss högsta nivå på nåt man tvingas snickra ihop på 40 minuter, men men! Nu ska jag ta och chilla lite innan det är dags att sova. Känns som magen börjar lugna ner sig lite nu, men man ska väl inte ropa hej förrän man är över bäcken. Mmm vi hörs snart igen! Puss!

1 kommentar:

Slippery S sa...

KLART JAG BLEV GLAAAAD - MM ! Du är underbar världens bästa des på jorden! <3

krya på dig nu, det var en underbar helg!!! tack igen. <3<3<3